2021. július 15., csütörtök

Hőség, guta, kánikula - Avagy hogyan ne engedjük nyerni a nyarat

Aki elég idős már ahhoz, hogy újságot tudjon olvasni, minden bizonnyal élt már át olyan napokat, amikor legszívesebben fogta volna a kisbőröndöt, nagybőröndöt, kézitáskát; és egy erszény galleon társaságában elhoppanált volna az Északi-sarkra. És bár meg kell hagyni, szívesen megnézném én magam is a pingvineket és totyognék velük a szikrázó napsütésben a jégtömbök között, tanulmányaink szempontjából mégis az a legjobb, ha meg tudunk maradni a bőrünkben a kastélyban, és környékén. Így tehát e havi számunkban arra kértelek Titeket, meséljétek el, hogyan vészelitek át a legmelegebb nyári napokat.

Andrássy Borbála
Nagyon nem viselem jól a meleget, így próbálok minél vékonyabban öltözni, és hozzá, amikor csak tehetem, hőhűtő bűbájokat bevetni. Ha nem muszáj, nem megyek sehova, inkább hűvös szobákba húzódom. Viszont imádok úszni, szeretem a vízpartot, de szerencsére ott nincs is olyan nagyon meleg, mint mondjuk a városban.

Angyal Odett Abigél
Imádom a meleget, így nincsenek nagyon praktikáim. Próbálok minél több D-vitaminnal feltöltődni, mert olyan soknak érződik a hideg, befelé fordulós idő, hogy azt elmondani se lehet. Ha melegem is van, akkor se panaszkodom, sőt, nagyon tudok neki örülni. Ha mégis az az elviselhetetlen meleg van, hogy elaludni se tudok, akkor minél vékonyabb ágyneműt bepermetezek egy kis illatos vízzel, és gyorsan elalszom, addig, amíg még nem zavaró. Persze, ilyenkor még gyakrabban kell cserélni, de megéri. Óóó, és éjszakai fürdőzésekre megyek, azokat is nagyon szeretem. De alapvetően: éljen a nyár!

Athanaczkovics Kornél
Öm... *pillant el zavartan* Rengeteg ivóvízzel. Mindig van nálam egy üveggel, más praktikám nemigen van ellene. Talán strandolni? Az még nem lehet rossz.

Angelica Black Wing
Legtöbbször csak veszek egy fagylaltot, és elhúzódok a legsötétebb helyre amit találok. Sajnos még nem találtam hatásosabbat, pedig sokszor kerestem rá varázsigét.

Dana Straw Berry
A nyári hőséget eléggé nehezen élem meg, ugyanis hozzászoktam otthon a hideg időjáráshoz. Általában akkor tartózkodom kinn napközben, ha muszáj, inkább kora reggel vagy estefele vagyok a szabadban, ha már kellemesebb a hőmérséklet. Főként a szobámban vészelem át a nagy meleget, ott hűvösebb van, illetve, ha elmegyek valahova, akkor mindig viszek magammal egy kis flakon vizet.

Elijah Kearney
Szerencsére mindenképp túlélem, hiszen másképp nehezen válaszolnék. Ehh, ez hülye vicc volt... Igazából nehezen, ahonnét jöttem, Belgiumból, sokkalta kibírhatóbbak a nyarak, nincs ilyen iszonyatos meleg. Ezt nehezen szoktam meg, szerencsére amikor még tart a tanítás, akkor a kastély hűvössége nagyon jól jön. Amúgy otthon, a szünetben a hűvös lakás, egy ventilátor, meg a vízpart. Ja meg jégkrém, limonádé. Máshogy sehogy. Kár, hogy a bőrömet nem lehet levedleni, szóvaaaal... ez van.

Fekete Nonó
A legjobb a strandolás, de ha azt nem tehetjük meg, akkor ki lehet menni a játszótérre vizezni, vagy egy szökőkúthoz. Egy hideg hűsítő zuhany, limonádé, fagylalt, vagy jégkrém is sokat segít.

Fellner Ádám
Nehezen, de akad egy-két praktika. Ha tehetem, elmegyek úszni vagy vízpartra, de ha ez nem jön össze, akkor marad a hűs szoba, hideg zuhany, hideg vizes törölköző. Anyámnak van egy mugli ketyeréje - ventilátor - ha odahaza vagyok, azt is használom, trükk, hogy egy kis jeget helyezek elé, így hűvös levegőt kavargatnak a lapátok.

Ginger Stall
Én azon kevesek közé tartozom, akik kifejezetten élvezik a meleg időt. Az egyetlen problémám az, hogy nem tudom eldönteni, melyik napágyat használjam a napozáshoz.
Nekem a nyár a kedvenc évszakom, mindig is szerettem a kellemesen forró időt, gyakran előforduló záporokat, és a lengébb ruháimat.

Havas-Mezei Margaréta
Fagyival. Rengeteg, de rengeteg fagyival. Édesapámmal nőtte ki magát hagyománnyá, hogy szezonban látástól vakulásig fagyit eszünk. Ez amolyan taktika is, ha csak ideiglenes, de... legalább finom. *mosolyodik el* Menj el fagyizni Mas-mas, jót fog tenni. *bólint*

Hayden M. Wilson
Nem szeretem a meleget. Épp ezért, ha lehet, beköltözöm valamelyik jégpályára, és amíg nem megy húsz fok alá a hőmérséklet, elő sem jövök.

Homokföldi Réka
Este kinyitom az ablakot és beengedek némi hűvös levegőt. Egész éjjel nyitva tartom, aztán reggel becsukom és elsötétítem a szobát, amennyire csak tudom. Napközben kerülöm a közvetlen napfényt, sokat iszom, ha mozogni akarok, akkor azt vagy hajnalban, vagy este csinálom.

Juhász Laura
Borzasztóan nehezen! Én már 20 fok fölött nekiállok haldokolni, szóval a nyári hőség nagyon nem nekem való. Hétvégén igyekszem kora hajnalban, vagy késő este elintézni azokat a dolgokat, amiket muszáj, amúgy meg ki sem dugom az orrom otthonról, ahol jó hűvös van. Ha nagyon muszáj menni, akkor viszont a képességemmel igyekszem hűteni magam, amennyire csak lehet. De idén szerintem az északi sarkra hoppanálok és egész nyáron ott leszek. Csak viccelek, de mekkora jó lenne már, nem?

Kállay L. Dóra
Sok folyadékot fogyasztok, ha kimegyek, kalapot viselek és lenge ruhát, keresem az árnyékot adó fákat. Ahol meg nem bünteti a törvény, ott pucérkodom.

K. Ricsi csak a család ügyvédjének jelenlétében nyilatkozik - így nem nyilatkozik.

Kósza Lili
Sajnos nincsenek. Az árnyék és egy limonádé segítségével szoktam elkerülni a hőgutát.

Kőszegi Róza Amélia
Szerintem felfedeztem az összes hűs, árnyékos helyet a közelben, ahova kiülhetek olvasni, írni, franciázni vagy foglalkozni kicsit a tanulással. Sokkal jobb ott, mint a falak között. Valamint rengeteget iszom. Mindig van nálam tea avagy citromos-mentás víz, amit bűbájjal pont jó hőmérsékletre hűthetek. Nem túlságosan, mert akkor a meleg levegőt még forróbbnak érezném, csak éppen annyira, hogy felfrissítsen.

Lóránt Bence
Árnyékba bújok valahova Karolával és hűsítő bűbájt alkalmazunk. Meg ott van a Balaton is, ahová elmentünk a hűs vízbe, szóval csak a szokásos.
Hűs italokat iszunk, hűs... nem jut eszembe több hűssel kezdődő valami. *vállat von* Na meg a másik módszer sem rossz: BÖKJ RÁM

Mihályfi Eleonóra Amira
Engem mondjuk kevésbé zavar a meleg, de igyekszem könnyű anyagú, világos ruhákat választani, amik kevésbé vonzzák be a Nap melegét.

Mórocz Aser Móric
Masserovác! Hogy hogyan? Leginkább gyűlölködve, hogy amint elüti az óra az aktuálisan megbeszélt időpontot, belefejeljek valami vízbe Bronszkikovszkival. Bezony. Jöhet a tó vagy a vízesés, az má' mindegy, ugye dudi?! *ordít át a navinésnek röhögve* Vagy bro-t csesztetem, hogy vigyen víz közelébe, különben meg-ha-lok. Komolyba. Ez nem drámázás vagy ilyesmi.

Návay Fanni
Egyik nap láttam a piacon egy mugli kézi ventilátorhoz hasonló kis ketyerét, de propellernek egy élő doxy volt benne. Szerinted ez nem illegális? Mondjuk nem javaslom senkinek, hogy megvegye, az egyikből kiszabadult a doxy és jól fültövön harapta az eladót. Tudod mit? Ezt inkább ne írd bele. A hőhűtő bűbáj viszont hasznos a meleg napokra.

Podlovics Alekszej Mór
Hogy hogy viselem el a kánikulát? Kevés ruha, lehúzott redőny, nyitott ablak, és szieszta egész nap. Másképp nem megy, nem lehet.

Reina D. Laines
Nem vagyok egy otthon ülős típus, pedig a lakás falain klimatizáló bűbáj van. Ha kimozdulok, sose becsülök alá egy jó szettet, főleg ilyenkor, a forróságban. A könnyű anyagokból készült tervezéseim beválnak, nyáron aligha hordok feketét és hajlamos vagyok megmutatni egy kicsit többet magamból. *mosolyog* A pántos Alexander Wang minim és a Saint Laurent szandálom a legjobb praktikáim. *kacsint*

Reiner Kende
Hallod, Masa Mama... bár megdobogtatja a szívemet, nem a zsánerem ez a brutális meleg. Meglátom a medencét, a tavat és beindulok, mint víziló a mocsárra. *nevetgél* Na, komolyan. *bólint határozott... inkább csak bólint* Sokkoló, tudom, de elég sokat úszom. Amúgy is tenném, de versenyszezon van, szóval... Ja. Praktika? Levágattam a hajamat. *von vállat* Az számít?

Scheffer Riza Cirilla
Próbálok minél többet inni, és ha lehetőségem van rá, akkor vagy otthon maradni, vagy mindig mindenhol árnyékos helyen tartózkodni. A hajam általában felkötöm, és világos színű, vékony anyagú ruhákat veszek fel, ha valahova el kell mennem. Szeretek a táskámban legyezőt hordani magammal, hogy ha esetleg szükség lenne rá, akkor csak elő kelljen húzni. Egy üveg hideg víz is mindig van nálam.

Süveges Lili
Amikor csak lehetséges, csobbanok valami vízbe, lehetőleg nyakig, vagy fejbúbig. Ha meg nincs épp a közelben ilyen, mert valamiért még mindig nem találták meg a medencét a Levita alatt (nem is utalgatok semmire!), akkor meg igyekszem nem túl rétegesen öltözködni. Illetve jeges fuvallatokat varázsolok, csak ez néha balul sül el, és vagy megfagyasztok vele valamit, vagy pont, hogy felgyújtok.

Thomas Middleton
Mondanám, hogy kezdem megszokni a magyar nyarat, de nem lenne igaz. A legmelegebb órákban nem megyek ki. Maradok a kastély hűsében, hétvégén meg otthon. Behúzott függönyök mögött hűsölünk a kutyusommal. Ha mégis mennem kell valahova, akad pár hűtő- meg védőbűbájom végszükségre. Nem mondom, az aikidó edzéseken mindenképpen jobban kitikkadok, mint máskor. Viszont jóóó sokat iszom. Lau még jeget is varázsol olykor a poharamba.

Vizsnyiczky Heléna Sára
Merlinre, ez a kedvenc időszakom! Imádom, amikor meleg van. Végre nem akarok megfagyni minden második percben. De azért arra odafigyelek, hogy mindig eleget igyak, a kiszáradás veszélyes.

Vizsnyiczky Médea Lilla
Nyári születésű vagyok, ennek ellenére nagyon nem szívlelem a nagy meleget, szóval nehezen. Bűbájjal hűsítem a környezetem, sok hideg folyadékot fogyasztok, és a szobámat beárnyékolva tartom. Mellesleg sokat segít az is, ha nem kell a húgomról szóló pletykákat olvasnom az úgynevezett "újságotokban", mert attól igencsak fel tud forrni az agyvizem.

Zayday Hudson
Köszi a megkeresést Mása. Tudod, én állandóan hordok magammal egy túlélő kulacsot, ami olyan ügyes, hogy a legforróbb nyári napon is képes hidegen tartani a vizet. Úgyhogy, ha valaki szomjas, keresse a nyuszi lányt! *pillázgatok*
Próbálok minél lengébben öltözni, és figyelek, hogy ne legyek sokáig napon, mert érzékeny a bőröm. Azt tanácsolom, ha beértek a hálókörletbe, az ablakokat nyissátok ki, és árnyékoljatok. Garantált a jó pihenés, és a kényelmes alvás.

Vigyázzatok magatokra és egymásra, ne égjetek csipkebogyóvörösre a déli napon, használjátok ki az alagsor (egyelőre) hűvös zugait (Rellon jelszó egy sarlóért kérhető az aranycikeszes hajtótól), és igyatok sokat! Mármint vizet. Köszönöm mindenkinek a válaszokat!



Nincsenek megjegyzések: