2018. december 15., szombat

A Mancs-hely csapat

Benzsay Gergely


Szép napot kedves Gergő! Köszönöm, hogy elfogadtad a felkérést. Milyen az élet a tanodában?
Nagyon szépen köszönöm a megkeresést! Egyre érdekesebb. Az utóbbi időben szerencsére egyre több időt tudok fent tölteni, így igyekszem maximálisan ellátni a feladataimat. Prefektusként sokkal jobban odafigyelek én is a szabályokra és a szabálytalankodókra. Emellett pedig sok időt tudok a barátaimmal tölteni, ami szintén jó. Ami kevésbé, az az, hogy már a tanáraim is megjegyzik a nevemet, de legalább olyan lettem, mint a társaim. 

Mi vezérelt arra, hogy az iskola mellett önkéntes munkát is vállalj?
Erre még anyukám nevelt. Ő nem nyíltan csinálja, de mindig az a példa volt előttem, hogy ha nekünk van, adunk. Ő a mai napig egy tizenkét tagú családra főz, amiből öt a tényleges család, a többiek pedig a falu idősei, akiknek nincs már erejük vagy nem éri meg egy emberre főzniük. Anyu mindennap megcsinálja, én pedig elviszem nekik. Éppen ezért szeretem volna én is adni valamit, és nem is volt kérdés, hogy a fennmaradó szabadidőm egy részét a menhelyre szenteljem. 

Mit gondolsz, a karácsonyra tekintettel könnyebb vagy nehezebb időszak köszönt majd a menhelyre?
Szerintem könnyebb. Egyrészt nagyon sokan főznek olyan ételt, amiből mondjuk a csontokat összegyűjtik és elszállítják a menhelyre. A boltba már kitettem egy hirdetményt, és elmondom a vásárlóknak, hogy ha van olyan felajánlás, amit a kisállatok számára megtennének, de mondjuk messze laknak tőle, akkor én elmegyek és elhozom. Illetve ebben az időszakban szeretnek az emberek adakozni, ilyenkor pedig vagy az előkészítőnek adják, vagy a menhelynek. 

Neked mi a kedvenc feladatod? Inkább mással együtt vagy egyedül szeretsz dolgozni?
A legnagyobb kedvencem az esti simogatás. Nagyon el lehet benne fáradni, de rengeteg szeretetet kapok tőlük, és én is nagyon sokat adok nekik, remélve, hogy szebbé teszem az időt a viszontlátásig. De nincs olyan feladat, amit ne tennék meg szívesen. Az pedig, hogy csapatban vagy egyedül, szinte mindegy. 

Kellemes ünnepeket és sikeres tanévet kívánok!

Kellemes ünnepeket kívánok én is, és sikeres új esztendőt!


Bogna Zdanowska


Szia Bogna! Köszönöm, hogy elfogadtad a felkérést. Hogy halad a tanév? 
Szia Lewy, jól, köszönöm a kérdésed. De azt hiszem erre a válaszra lehetett számítani. Az Edictum most hirtelen mindenhol ott van, egészen megleptetek. előbb az eridonos lány jött a DÖK miatt, most pedig te.

Mi vezérelt arra, hogy az iskola mellett önkéntes munkát is vállalj? Ráadásul tanársegéd is vagy, nem kimerítő ez így?
Sok szabadidő, levezetendő energia és tettvágy. Talán ennyi. Bár most a diákönkormányzatban is helyt kell állnom egy ideje. Az iskola mellett nem dolgozom komolyabban, így a felszabadult időmet a lehető legjobb módon tudom felhasználni. A tanársegédi teendőim inkább hobbinak tekintem, szerencsére Green tanárnő nagyon rendes és jól tudunk együtt dolgozni, nem is szükséges sok időt pluszban belefektetnem, hogy remekül működjek ezen a téren is. De visszakanyarodva, nagyon jó kezdeményezésnek tartom már eleve, hogy van ez a menhely és nemcsak egyénileg, de az iskolai DÖK-kel is szeretnénk segíteni a helynek a későbbiekben. Azzal pedig, hogy mindkét helyen aktív vagyok, megkönnyítem ezt is.

Mit gondolsz, a karácsonyra tekintettel könnyebb vagy nehezebb időszak köszönt majd a menhelyre?
Nehezebb. Az emberek még mindig túl nagy hányada él az élő állat ajándékozás intézményével, ami minden esetben lutri. Allergia, gyermek, hely és időhiány okán szerencsétlenek előbb látnak utcát, mint egy meleg fekhelyet. Talán a húsvét vészesebb a kisállatok terén, mint a nyulak, hörcsögök és tengerimalacok, ez a mostani időszak viszont a macskák és kutyák esetében rázós. Az időjárás sem kedvező, bár az ugye mikor számít annak.

Neked mi a kedvenc feladatod? Inkább mással együtt vagy egyedül szeretsz dolgozni? Bár erre azt hiszem, tudom a választ.
Szívesen rendezkedem a menhelyen belül, ellenőrzöm a helyeket, a papírokat és az állatokat. Vannak, akik sétáltatni szeretnek, mások az etetésben, én inkább a kényelmükért és boldogságukért teszek odabent.
És természetesen egyedül. Jól működöm csapatban, ha kell, de ezen a téren nem tartom szükségesnek és fontosnak, hogy legyen valaki az oldalamban mindig.

Kellemes ünnepeket és sikeres tanévet kívánok!

Viszont kívánom és a családnak is.


Grünwald Olivér Dávid

Szép napot Olivér. Ugye nem gond, ha tegeződünk? 
Viszont kívánom, és nem, csak nyugodtan.

Te idejártál iskolába, jól tudom? Pozitív élményként tekintesz vissza rá? 
Igen, ide. De élmények - nevettem el magam -, nagyon régen volt ez már ehhez. Pont olyan volt, mint a mai diákoknak. Voltak elvárások, különböző emberek és persze kisebb-nagyobb balhék, amiket generáltunk. Bár tény, ami tény, mi nem döntöttünk le tornyokat.

Mikor és milyen elgondolásból költöztél vissza Bogolyfalvára? Sokat változott a hely azóta, hogy legutóbb itt jártál?
Nyugodt környezetet javasoltak, a város túl hangos és mocskos nekem. Na nem a klasszikus értelemben véve. Pár hónapja vagyok itt érdemben, először csak amolyan próba volt, tudod éppen munkát kerestem. Most a menhelyen és a lovardában találtam, így mondhatni be is rendezkedtem. Még nem jártam mindenhol, de eléggé megnőtt a népsűrűség, vannak új boltok, vendéglátóipari egységek, olyan fejlődő helynek tűnik. Annak idején örültünk, ha le tudtunk jönni és volt egy bolt némi édességválasztékkal. Most már nem tudod hova menj először.

Úgy hallottam, hogy nagyon jó kapcsolatot ápolsz a kutyák nagy részével a menhelyen. Van kedvenced?
Mindegyik és egyik sem. Nem lehet kiválasztani valakit és azt hiszem nem is lehet, hiszen ha őt viszik el, az nem feltétlenül jó utána. Tartózkodom ettől, persze vannak, akikkel több időt töltök. Nagyon kedvelem a kiskrapekokat, könnyű is velük dolgozni, na meg persze sajnálom is, hogy itt vannak.

Mit jelent számodra önkéntesnek lenni a menhelyen?
Adhatok, segíthetek és kutyákkal foglalkozhatok, ez amolyan álommunka újra. Sajnos az eredeti foglalkozásomban nem tevékenykedhetek már, de ott is velük dolgoztam és ez hiányzik olykor.

Tudsz valamilyen karácsonyi adománygyűjtésről vagy megmozdulásról a Mancs-hely részéről? 
A Mancs-hely egész évben várja és fogadja a támogatásokat és nem hinném, hogy ünnepnek kell történnie ahhoz, hogy az emberek, már akik valóban tenni akarnak, megtehessék szándékukat. Jelenleg az egyik önkéntes mondta, hogy az iskolai szerveződésük szeretne valami akciót csinálni, amiben mi is segítünk ha kell.

Mennyire egyeztethető össze a magánéleted a hely időigényes mivoltával? 
Teljesen, ez a munkám és a magánéletem is, ha úgy tetszik. Nincs különösebb hobbim vagy elfoglaltságom, a munka korábban is kitette az életem nagyobbik részét, most is ez a helyzet.

Köszönöm, hogy szakítottál rám időt és előre is kellemes ünnepeket kívánok. Bár addig még úgyis összefutunk.

Hasonlóan jókat, szép estét.

Nincsenek megjegyzések: