2023. április 15., szombat

Bemutatkozik a szerkesztőség

 Raven Hargraves

Szia! Köszönöm, hogy vállaltad az interjút. Nem is húznám az időt, vágjunk is bele! (Az interjú készültekor még) nyolcadikos mester-tanonc vagy, ha jól tudom, aurornak készülsz, emellett az Edictum főszerkesztőjeként felelsz az iskolaújság megjelenéséért. Hogy került képbe az Edictum és az újságírás?
Viszonylag új voltam még az iskolában, amikor láttam egy hirdetést, miszerint szerkesztőségi tagokat toboroz az Edictum. Remek ismerkedési lehetőségnek tűnt, továbbá ezáltal a helyi közösség vérkeringésébe is sikerült kicsit hamarabb belelátni, beilleszkedni. Azzal egyáltalán nem számoltam, hogy ennyire a szívemhez nő a kis csapat.

Kíváncsiságból szeretem megtudakolni, kinek miért az az írói álneve, ami. Te a kereszt-neveden jegyzed a cikkeidet, vagy ezt inkább Hollóként kellene értelmezni az aláírásod alapján? Van ennek az aláírásnak esetleg története?
Mindkettő helyes lehet, a kedves olvasókra bízom. Kicsi korom óta jelen van ez a vitatható kreativitásra utaló játék a nevemmel, a Realms of Sierrában (mágikus VR) is roppant találó módon egy holló a szárnysegédem, így hát, mivel titkolni sosem igazán szándékoztam kilétem, gondoltam, tökéletesen megállja majd helyét az Edictum lapjain is fedőnévként. Elenyésző mennyiségű írás köthető ehhez az aláíráshoz amúgy, a lektorálás és a különböző munkafolyamatok koordinálása testhezállóbb feladatnak bizonyult számomra.

Hogy tetszik az újságnál? Milyennek találod az Edictumnál a munkát?
Nos, unalmasnak semmiképp nem nevezhető. Előre szervezni szinte lehetetlen, tekintettel a változó beérkezési megoszlásra a megjelentetésre szánt anyagok kapcsán. A lapzárta környéke és a megjelenés előtti pillanatok általában káoszba torkollnak, a legtöbb feladatom a határidők betartatására irányul, illetve végleges formájába rendszerezni a cikkeket. Ez utóbbi az abszolút favorit, Améliával rengeteg pihent, poénkodós pillanatot köszönhetünk a közös főszerkesztői munkának és főként az elhúzódó folyamatoknak.

Mi a véleményed a szerkesztői közösségről? Milyen a munka a többiekkel?
A szerkesztőség fantasztikus, minden tagjával és az időnként felmerülő komplikációkkal együtt. Eszméletlenül kreatív a csapat, a lelkesedés időjárástól, vizsgáktól és hormonszinttől függően csapongó, de eszemben sincs panaszkodni, az együttműködés páratlan. Üdítően sokszínű a brigád, korban is változatos a felhozatal, nagyon szórakoztató tud lenni minden ötletelős összejövetel. 

Mint főszerkesztő, rajtad áll, mi kerül be az újságba és mi nem, te felelsz a tartalomért és a megjelenésért. Milyen érzés a döntéshozónak lenni?
Izgalmas, időnként elég stresszes, de kifizetődő. Volt szerencsém korábban Andrássy Borcsa és Vajda Olívia mellett egy igen tartalmas időszakban belelátni a főszerkesztői munkálatokba, helyettesként is segíthettem egyes döntésekben, mégis... Azért az első pár megjelenés frissen az újság élére kerülve para volt. Főként a pletykák kapcsán. *nevet* A közösség megmozgatására irányuló, de abszolút nem minden esetben alaptalan szóbeszédek mellett természetesen igyekszünk gondoskodni a változatos tartalomról, kis érdekességekkel szolgálni és tájékoztatni az aktuális hírekről. Szeretem meghagyni a lehető legnagyobb írói szabadságot az alkotóinknak, adott esetben inkább némiképp újragondolni közösen egy témát, semmint egy az egyben visszautasítani.

Ha minden igaz, lassan végzel a tanulmányaiddal Bagolykövön. Vannak a terveid a jövőre nézve? Esetleg kiszemelted is van már, kinek adnád át a stafétát?
Egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy nem szabadultok tőlem. *nevet* Bár valóban, sikeresen levizsgáztam és az Aurorképzőn folytatom tanulmányaimat, egy kis ideig, amíg úgy érzem, hogy belefér, visszajárok Edictum ügyben intézkedni. Améliára természetesen bármikor nyugodt szívvel bíznám rá az újság sorsát, rajta kívül még két másik levitás leányzóban látok fantáziát egyébként. Meglátjuk, hogy alakul.

Köszönöm a válaszokat és további jó munkát kívánok, illetve sok sikert a terveid megvalósításához!

 

 Kőszegi Róza Amélia

Szia! Köszönöm, hogy válaszolsz a kérdéseimre. Nem is húznám az időt, vágjunk is bele! Politika szakirányos mestertanonc-ként veszel részt az iskolaújságunk szerkesztésében főszerkesztő-helyettesként, ha pontosak az információim. Hogy lettél edictumos?
A családomnak van egy libresszója, tulajdonképpen ott nőttem fel, ezért a mai napig rengeteget olvasok és bár akkor még nem írtam, az Edictumban megláttam a lehetőséget. Érdekelt hogyan működik a szerkesztőség és szerettem volna a kviddicsen kívül egy másik közösségbe is bekerülni.

Az írói álneved Birdie, ami remekül beleillik a vezetőség madaras tematikájába. Összebeszél-tetek Ravennel? Van története a névnek?
*szélesen elmosolyodik* Jó, ez így elég jól hangzik és nagyon szuper lett volna ha összebeszélünk, de nem így történt. Akkor Ravennel még nem ismertük egymást annyira, amikor én a nevet hoztam. Az egyik legjobb barátomnak hála túl sokan emlegettek engem Kiscsibének - sőt szerintem volt, aki a valódi nevemet nem is tudta -, és amikor dönteni kellett, nem szerettem volna igazán álnevet. A Birdie elég beszédes és jobban hangzik a Chick-nél. *ráncolja az orrát*
 
Hogy tetszik az Edictumnál? Milyennek találod itt a munkát?
Nagyon szeretem a légkört a szerkesztőségben, sok jó napot és klassz élményeket adott a srácokkal. Az az igazság, hogy egy időben nagyon sokat tettem bele, több témában akartam írni párhuzamosan és kicsit elfáradtam. A mágusjogra koncentráltam, főleg a háttérben tevékenykedtem. Nem titok, hogy én vagyok az első, aki beleáll egy-egy vitába is ha arról van szó, de ez az ötletelésekkel jár. Az utóbbi időszakban visszatért a bugi, a többiek motiváltak és húztak vissza. Ezért nagyon hálás is vagyok nekik. *mosolyogva bólogat*

Mi a véleményed a szerkesztői közösségről? Milyen a munka a többiekkel?
Sok munka van a lap megjelenése mögött, Raven, a szerkesztők és a lektorok rengeteg energiát tesznek bele. Jó érzés hasznosítani magam és segíteni nekik ezekkel, majd a végén kézbe venni azt amit közösen hoztunk létre. Néha kihordunk lábon egy szívrohamot, nem árt hogyha jó az ember problémamegoldó képessége, de én ezzel együtt élvezem. Tudom, ezt sokan nem értik. *vállat vonva neveti el magát*
 
 
Mint főszerkesztő-helyettes, milyen Ravennel dolgozni? Milyen érzés a döntéshozónak lenni?
Most a szünet miatt nem jelent meg szám és esküszöm, hogy hiányzott a lapzárta előtti nevetésektől és néha szenvedéstől hangos, nassolós közös munka Ravennel. A döntéseket általában együtt hozzuk meg, igen, de előtte szeretjük a szerkesztők közé engedni az adott témát, vagy kérdést. Számít mit gondolnak, elég nyitottak is vagyunk. Aztán döntünk. Na, de hogy az milyen érzés? Egyszerre jó, amikor létrejön egy koncepció ugyanakkor kellemetlen, mert ilyen helyzetben nagyon sok kritikát tud kapni az ember, mert nem tud mindig, mindenkinek jót tenni. Én nem is akarom ezt, mivel egy közösségért felelünk. Ilyen ez a popszakma.

Melyik a kedvenc rovatod?
A #szavak bűvöletében rengeteget segített nekem abban, hogy elkezdjem tervezni a saját verseskötetemet. A kedvencem mégis a #kviddicsvilág és a #kultúrsokk. Mindkettő közel áll hozzám amióta edictumos vagyok, ezeket a cikkeket forgatva mindig olvasnám még tovább, akkor is ha éppen vége van.

Köszönöm a lehetőséget, hogy feltehettem a kérdéseimet és további jó munkát kívánok, illetve sok sikert a terveid megvalósításához!

 

Nincsenek megjegyzések: