2021. május 15., szombat

Hivatássá vált szenvedély - Interjú Denis A. Brightmore-ral

Ha azt mondom: gondolj egy mágusra, akire nem csak úgy mondják, hogy játszik a tűzzel, ki jut eszedbe? Új Sárkánytan oktatónkat - nem meglepő módon - sokan hírből is ismerik. Sikerrel jártam, feltettem pár kérdést a korábban diák, prefektus és DÖK elnökhelyettesnek, akit immáron Tanár úrnak nevez a diákság. Egy interjú keretein belül ismertetem elismerésre méltó eredményeit és parázsló személyiségét azokkal, akik számára még új lenne Denis A. Brightmore neve.

Üdvözlöm, Brightmore Tanár Úr! Ha furcsa nem is, mindenképpen új lehet ez a megszólítás az Ön számára. Milyen érzés oktatóként visszatérni a kastély falai közé?
Életidegen. *válaszolja reflexből a kérdésre, majd ingatja meg fejét* Évekkel ezelőtt ugyanolyan diákként ültem órán, mint akik most előttem ülnek, az oktató személye volt mindössze más. Semmilyen extra érzelmet nem vált ki belőlem az, hogy a terem másik oldalán állok és én magyarázok a sárkányfajokról, nem pedig nekem teszi valaki. *vonja meg vállait* Mikor a padokat koptattam, elképzelni sem tudtam volna, hogy valaha helycsere fog történni, de szeretem megragadni a lehetőségeket, amik elém hullanak. *mosolyodik el féloldalasan*


Ha jól tudom még mindig érvényes Önre, hogy a “padot koptatja”, ha idézhetem. *óvatos mosolyt enged meg magának* Hiszen az egyetem hallgatója. Milyen szakon tanul?
Nagyon jól informált vagy. *emelkedik meg szemöldöke* Bizony jól tudod. Az AMS Gyógyítástudományi Karán vagyok Általános gyógyításon és Varázslénygyógyító szakon, míg szintén az AMS berkein belül, a Bölcsészettudományi Karon Pedagógián. Ez utóbbit levelezőn végzem a másik két szak mellett. *hunyja le szemeit pár pillanatra* Igen, megy egymás mellett a három. Olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a Walesi Sárkányrezervátumban mind a gyógyítói, mind a varázslénygyógyítói ismereteimet kimaxolhatom. Az előadáson leadott tananyag megtanulása sokkalta egyszerűbb, mikor a gyakorlatban szükséges azokat használnom, így lényegében megúszom magát a se- *torkot köszörül, nem szabad csúnyán beszélni* Tehát magát a tanulást. 

*elismerően bólint* A Sárkánytan gondolom az állatok iránti érdeklődéséből fakadóan vált tehát a tantárgyává. Ha végzett a tanulmányaival ezen a pályán kíván elhelyezkedni vagy valami merészebben?
Gyermekkorom óta érdekelnek ezek a varázslények. Ahogy idősödtem, ez az érdeklődés szeretetté nőtte ki magát, majd már ott találtam magam, hogy az életemet is nekik szenteltem. *nevet fel* A GYNT-s szakok csak és kizárólag azért vannak, hogy nekik segíthessek az ott megszerzett tudásommal. Sárkányokra specializálódom majd a továbbiakban, és életem fő célja lett - lényegében valóban azóta, hogy az eszemet tudom -, hogy annyi sárkányt mentsek meg világszerte, amennyi csak erőmből telik. *alig észrevehetően elhúzott szájjal gondolkodik el* Ja, jogos lehet a kérdés, hogyha sárkányokra specializálódom majd, akkor miért kell az általános gyógyítás szak? *nevet fel halkan* Igen egyszerű egyébként: mert sok olyan eljárásmód, kezelés és gyógymód van, ami ugyanúgy alkalmazható varázslényeknél, mint mágusoknál. Bár a hatékonyságot minden esetben meg kell kérdőjelezni, de egy kis plusz ismeret sosem jön rosszul.


Úgy vélem a válasz valóban a kiegészült kérdéssel lett teljes. Biztosra veszem, hogy néha a tanulók arcán végig pillantva is felmerül Önben, hogy minden világos-e számukra, avagy szükség van még további plusz információra, hogy kerek legyen a leadott tananyag. Melyik évfolyamot és miért érzi a legnagyobb kihívásnak?
Egyértelműen a VII. évfolyamnak gyűlik meg a baja majd a tananyaggal. *bólint határozottan* Visszaidézve az I. évfolyam arcát, amikor még csak az általános anatómiáról volt szó, már akkor kaptam értetlen pislogásokat és rengeteg kérdést, amikor még az első mondat sem hangzott el, mindössze a csontváz volt felrajzolva a táblára. *féloldalas mosolyt ereszt* Ehhez képest a VII. évfolyamon fajokra bontva megyünk végig a sárkányok csontozatán, és bár nem egyetemi szinten adom le - nyilvánvalóan -, de elvárom a diákjaimtól, hogy tudják azt, amit tananyagnak csúfolva magyarázok nekik. Ezek olyan fontosságú dolgok, amik bármikor jól jöhetnek egy mágus életében, ha másért nem, akkor azért, hogy ő legyen a társaság intelligens tagja.

*félrebillent fejjel figyel, majd bólint* Ha már éppen azt említi mi jöhet jól... Talán köztudottnak mondható, hogy megannyi képesség birtokában áll. Elemi mágus, legilimentor és okklumentor is.
Mellette tanulmányait sem nevezném átlagosnak. Mi volna az a tanács, amit a kastélyt megtöltő diákseregnek üzenne?
Mi? *pillog értetlenül* Mármint itt most ilyen snasszokat kellene benyomnom, mint például, hogy a tanulás mennyire fontos, de a kitartás sem elhanyagolható és miegymás? *fene sem gondolta volna, hogy motivációs szöveggel kell készülnie* Mert nem fogok, csak a tisztánlátás végett. Felesleges, ráadásul tanácsot nem tudok adni és nem is akarok. Mindig is amondó voltam, hogy egyáltalán nem probléma, ha valakinek nincsenek céljai - még kisebbek sem -, esetleg elképzelése sincs arról, hogy mit szeretne csinálni a későbbiekben. Attól még lehet olyan dolog, ami érdekli, azt meg gondolom mindenki örömmel csinálja. *vállat von*


Egy utolsó, bónusznak szánt kérdés, ám úgy vélem rengeteg emberben tisztázná az értetlenséget. Mégis milyen indíttatásból gondolta, hogy Reiner Kende jó lesz tanársegéd pozícióban?
*kíváncsian dől előrébb, teljes rezignáltságban, mert fel nem tudja fogni*
Hah! *nevet fel hangosan* Senki nem gondolta, hogy jó lesz tanársegédnek. Igazából egyenesen borzasztó annak. *gondolkodik el* Nincs is annál rosszabb büntetés, mint azzal foglalkoznod a szabadidődben, amit ki nem állhatsz. Pontosan ez a remek kapcsolat áll fenn Kende és a tárgyam között, így megtiszteltem azzal, hogy foglalkozhat vele szabad perceiben az én kontómra - igen, arra -, mert engem meg szórakoztat. *vonja meg vállát lezseren, amire a semmiből ugrik fel elemi állata* Végeztünk? Lenne még dolgom.

Hogyne, minden kérdésemre lényegretörő választ kaptam. Köszönöm, hogy ilyen rugalmasan kezelte a felkeresésemet. *eltöpreng azon, hogy vajon kívánjon-e kitartást* A jövő héten találkozunk az órán. *pislog, majd inkább elandalog*



Nincsenek megjegyzések: