2020. január 15., szerda

A jövő újságíró nemzedéke


Bizonyára sokan találkozhattatok már a faluban kószáló kisfiúval, aki cicát simogat és aurorokat kérdez hivatásuk szépségéről. Nehéz nem összefutni Márton Lászlóval - csak úgy hivatkozott magára, mint Sir Leonard Bonaparte Christopher Bramwell Lafayette-Smith -, ismertebb nevén Lacikával, aki biztos, hogy mindenki napjába legalább egy aprócska mosolyt csal. Gyermeki ártatlansággal és hihetetlen rajongással ostromolja a hivatal dolgozóit, épp ezért én is elkaptam egy rövid interjú erejéig, hogy meséljen álmairól és terveiről.

Szervusz! Megtennéd, hogy bemutatkozol az Edictum olvasóinak?
Sziaa! :3 Hogyne, fú, menő, hogy újságban szerepelek, szia apa! Ezt is írd bele, hogy köszöntem, és akkor látni fogja. A nevem Sir Leonard Bonaparte Christopher Bramwell Lafayette-Smith, de szólíts csak Leonak. De komoly helyeken mindig az uncsi nevemen kell bemutatkoznom, ami Márton László.

Ígérem, hogy minden szavad szerepelni fog a cikkben... *kacsint* Azt már tudjuk, hogy imádod az aurorokat, honnan ered ez a rajongás?
Nagyon helyes, az újságban mindig csak az igazságnak kéne lennie. :3 És az aurorokat mindenkinek szeretnie kéne, mert megmentik az embereket és biztonságban tartják őket, ami király dolog. Szuper nagy és erős varázslatokat tudnak csinálni, amikkel lekapcsolják a rosszfiúkat. Olyanok, mint a szuperhősök, csak igaziak.

Te is auror szeretnél lenni?
Fú! Nagyon jó lenne, de nem tudok varázsolni, apukámék azt mondták, kvibli vagyok, szóval szerintem nem lehetek az. *kicsit lebiggyed, de aztán hamar felderül az arca* Nem baj! Én majd leszek az, aki ír a hőstetteikről.

A hétköznapi szuperhősök is szuperhősök ám... Egyelőre a falulakók egyetértenek abban, hogy nagyon tehetséges riporter vagy. Ezek szerint, ha nagy leszel, újságíró leszel?
Komolyan? Van, aki ezt mondta? Kicsit féltem, hogy már nagyon idegesítő. Bizony, ha nagy leszek, oknyomozó riporter leszek, nem ám csak úgy újságíró. Fontos ügyeket fogok megírni.

És mit szólnak hozzá a szüleid?
Apu mindig azt mondja, hogy találjak ki magamnak célokat és próbáljam őket elérni, mert ebből áll az élet, és jobb, ha már most elkezdem gyakorolni. Anyu is örül, hogy kitaláltam, mi akarok lenni. Elhiszem, hogy mások szülei is rendesek, de az enyémek a legrendesebbek. :3


Hát ez igazán aranyos. És ők mivel foglalkoznak?
Erről majd én akarok egy cikket írni, így nem beszélek sokat róluk. Apu emberekkel foglalkozik és nagyon fontos munkát végez. Ez így kedvcsinálónak. :3

Milyen kis titokzatos vagy! Ám legyen, szívesen várunk tőled egy cikket apukáddal. Na és mondd csak, mit szeretsz még csinálni, mikor épp nem aurorokat interjúvolsz meg?
Szeretek rajzfilmeket nézni, focizni, számítógépezni is és aludni, aludni nagyon.

Említetted, hogy kvibli vagy. Nem bánod, hogy nincs varázserőd?
Néha elszomorodom, mikor rájövök, hogy nem fogok tudni menő varázslatokat csinálni, de anyu azt mondta, neki enélkül is én vagyok a legjobb gyerek.


Ha jól tudom, magántanuló is vagy. Később a Bagolykőbe fogsz járni? Melyik házba kerülnél legszívesebben?
Hát, mivel nem vagyok varázsló nehezen tudnék. De ha lehetne, akkor Eridonos lennék.. vagy Levitás.

Járt már a tanodába kvibli is! A levitás Gál Botond is az volt, később pedig tanár lett, szóval, ha igazán szeretnéd, még bekerülhetsz... *kacsint* Na de, nem tartalak már fel sokáig, úgy tudjuk, rajongsz a macskákért. Esetleg neked is van egy?
Mii? Komolyan? Ezt nem is tudtam, hogy ilyet lehet, ennek utána fogok nézni mindenképp. És nagyooon szeretem a cicákat, olyan aranyosak, ahogy dorombolnak és odabújnak és azokkal a nagy szemeikkel néznek rád. És a szőrük olyan puha. Van otthon két cicánk is, Trinket és Kitty. Trinket nagyon barátságos, Kitty azért szeret karmolni.


Hűha, akkor ezek szerint kutyában nem is gondolkodtok? Macskauralom van?
Totális macskauralom. De a kutyákat is nagyon szeretem, mindig megsimogatom őket, ha megengedik, viszont az otthoni cicák nem osztozkodnak.

Nos, köszönöm az interjút, örülök, hogy megismerhettelek! :3 Mit üzensz az Edictum olvasóinak így búcsúzóul?
Én is nagyon örülök! Ha nagy leszek, én is szuper cikkeket fogok írni, mint te. Az olvasóknak pedig azt üzenem, hogy őő.. készüljenek fel, mert egy csomó érdekes témáról fogok írni majd és olvassanak továbbra is újságot. Pláne, hogy nektek még a képek is mozognak, ami elég menő.

Nincsenek megjegyzések: