2016. szeptember 15., csütörtök

Dr. Who válaszol

Kedves Dr who!
Azt hiszem, hogy nem találom a helyemet a világban. Remélem, hogy vannak barátaim, bár nem mindig tudom. Igaz, vannak, de akkor is. Néha fura az egész ééééééééélet a világban. Meg van egy csomó kérdésem, de nincsen kinek feltennem. Na szóval, a minap elbizonytalanodtam a lét létezésében, hogy jó-e az, ha én vagyok. Vagy ha nem, akkor miért vagyok? Miért születtem meg?

Kedves Ismeretlen!
A lét kérdése már évszázadok, sőt bátran kijelenthetem, hogy évezredek óta meghatározó és egyben megválaszolatlan kérdése mind a mugliknak, mind a mágusoknak. Ugye te is hallottad már azt a kérdést, hogy "mi volt előbb: a pálca vagy a varázsló?" A tudomány jelen állása szerint egyébként a varázsló, de a kérdés kapcsán továbbra is számtalan tisztázatlan dolog van.
Na, de mire is szeretnék ezzel kilyukadni? Arra, hogy a létezésednek oka van. Talán te leszel korunk legnagyobb mágusa, aki egész társadalmunkat a magasba emeli, fel a csillagos égig! Akárhogy is legyen, ez a bizonytalanság hamarosan elmúlik majd, amint megtalálod a helyes utat. Bandukolj, ismerd meg a világot, szerezz barátokat, becsüld meg őket, tartsd számon és alkoss! Hidd el, már nincs sok hátra, hogy megleld önmagad!
Sok sikert kívánok!
Dr. Who


Drága Doki!
Tegnap végre összeszedtem a bátorságomat, hogy odamenjek ahhoz a lányhoz, aki tetszik. Siettem utána, hogy megszólítsam, de amint közel értem, ráléptem a talárjára, ő meg elvágódott a folyosón. Nem akartam, hogy meglássa, hogy én voltam, ezért elrohantam, miközben a barátai felsegítették. Nem hittem, hogy ilyen gyáva vagyok. Gondoltam rá, hogy bevallom neki a dolgot, de félek, ha a közelébe megyek, megint rálépek a talárjára. Vagy fellököm őt véletlenül. Vagy nagyjából akármi. Most mi legyen?
Egy lúzer

Kedves Lúzer!
Nem szépítem a helyzetet: ezt bizony csúnyán eltalároztad. Egy hölgyet valóban le kell venni a lábáról, de vannak ám erre finomabb módszerek is... No, de a viccet félretéve!
Nem kell aggódnod, mivel nem tudja, hogy te voltál, ezt a jótékony titkot tartsd is meg magadnak! Ha be is vallod, inkább csak később tedd, mikor már jót nevettek rajta. Most pedig ne csüggedj, szedd össze ismét a bátorságodat és az egyik étkezés alkalmával próbáld meg ismét megszólítani! A balesetek elkerülése végett ügyelj arra, hogy ő már az asztalnál üljön, be legyen kötve a cipőfűződ, és véletlenül se legyen a kezedben semmi olyasmi, amit ráboríthatnál. Ezzel jelentősen csökkented az esélyét annak, hogy bármi balul süljön el. Vagy akármi.
Ha minden sikerült, és leültél mellé, onnantól már csak el kell varázsolnod, ez pedig egy mágus számára igazán nem nehéz feladat!
Dr. Who


Kedves Doktor Úr!
Már harmadik éve szeretnék jelentkezni a Bogolyfalva Csillagára, de idén is visszakoztam az utolsó pillanatban, mint eddig mindig. Pedig híres akarok lenni, és meg akarom mutatni, mit tudok, csak rémes lámpalázam van. Mit tanácsol?
Titkos Tehetség

Kedves Titkos Tehetség!
A lámpaláz bizony egy nagyon komoly dolog. Azt tudtad például, hogy még a legnevesebb előadók is minden fellépésük előtt borzasztóan izgulnak? Hát még azok, akiknek tömegek előtt kell beszédet mondaniuk!
A legegyszerűbb módja a lámpalázad leküzdésének, ha előtte otthon, tükör előtt gyakorolsz. Próbáld el jó sokszor, amit elő szeretnél adni, utána pedig kérd meg barátaidat, hogy legközelebb előttük mutathasd meg, mit tudsz. Aztán később, ha már ez is megy, ne félj ismeretlen vagy kevésbé ismert háztársaid segítségét kérni. Egy idő után ráérzel majd a siker ízére, és - ha nem is teljes bizonytalanság nélkül - mindenképpen bátrabban mersz majd jelentkezni rá!
Sok szeretettel vár a jövő évi Bogolyfalva Csillaga!
Dr. Who


Dr. Who!

Nagy gondban vagyok. Az életem tele von kompromisszumokkal, amelyeket egyre nehezebben és nehezebben viselek el. Miért kell mindig megalkudni az embernek a boldogulásért? Végtelenül elkeseredett vagyok, amiért megannyi erőfeszítés után is, minden, amit cserébe kapok/kapunk: semmi.

Elviseltem, hogy nincs elektronika és térerő az iskolában. Rosszul érintett, nagy trauma volt, de én felálltam belőle. Nem volt könnyű, szükségem volt a barátaim és háztársaim támogatására, de talpra vergődtem ebből a szorult helyzetből.
Elfogadtam, hogy nincs internet az iskolában. Ez hosszú és fájdalmas procedúra volt, megjártam a gyász mindegyik szakaszát. Nehéz időszak volt az életemben, amiről írásban is komoly kihívás írnom, ezért nem is térek rá ki bővebben.

Azt viszont nem tudom elfogadni, hogy az előző két okból kifolyólag... 

Nem. Tudok. Pokemon Go-zni! 

A barátaimnak a külvilágban, ahol már 21. század van, már Dragonite-ja van! FAKE GPS NÉLKÜL! Én meg hiába csináltam meg nyár végén a regisztrációt, még addig sem jutottam el, hogy csatlakozzak egy csapathoz. A Bagolykő megfoszt minket, keményen gürcölő, a mugli világból érkezett diákokat attól, hogy élvezzük a 4G mobilinternet, wifi-hálózatok és elektronika csodáit!

Le vagyok törve. Akarok egy Chansey-t. Akarok Charizardot. De ahelyett, hogy gyermekkori álmaimat megvalósítva kint vadásznám a pokemonokat, semmi értelme bekapcsolni a telefont se.

:CCC Drága Who, mivel tölthetném ki ezt a végtelen űrt a lelkemben? Már arra is gondoltam, hogy alsónadrágban kiláncolom magam az igazgatói szoba ajtajához, a mellkasomra írt "INTERNETET ÉS TECHNOLÓGIÁT AZ ISKOLÁBA" üzenettel. Vagy az csak a fókák meg bálnák megmentésénél működik?

Mélységes elkeseredéssel,
PokeNoGo

Kedves PokeNoGo!
Osztozom mély fájdalmadban, mert magam is ebben a cipőben jártam. Kénytelen voltam Budapestig menni egy pokemonért, oda meg ugye csak úgy nem járhatok ki, így kínnal-keservvel szenvedtem ki magamból, hogy csatlakozhassak a piros csapathoz, a hithű pokemon fejlesztőkhöz és gyűjtőkhöz.
Együttérzésem vitathatatlan, olyan társadalmi és technostrukturális kérdéseket feszegetsz, mely sok más, szintén mugli származású diák fejében is megfordult már. Azt kell mondjam, hogy ezen sajnos még én sem segíthetek, bár hidd el, szívesen tenném. Szeretném megosztani veled egy Charizard elkapásának végtelen örömét, vagy ahogy egy Lapras feltűnik a horizonton, majd mivel még nincs kék labdád, igazából el is szökik... Ahogy harcba szállsz a Hősök terén található gymért és képviseled csapatodat tűzön-vízen át... S még megannyi dolgot!
Azonban szolgálnom kell némi jó hírrel. Noha a kastély területén jelenleg nincsen internetszolgáltatás, nem úgy a faluban! Adam Kensingtonnak és Matthew Kinsey-nek köszönhetően ugyanis kissé instabil bár, de működő wifi jelet foghatsz, mellyel Bogolyfalva összes pokemonját a magadénak tudhatod - jelentsen ez bármit is.
Szerezd meg hát mind!
Dr. Who

Nincsenek megjegyzések: