2014. március 15., szombat

Irigylésre méltó mugli találmányok

Bizonyára nem sokan gondolkodtatok el rajta, hogy mik azok a dolgok, melyeket a muglik úgy használnak, hogy mi nem is tudunk róla, vagy mi nem tudjuk kezelni. Nem olyanokra gondolok itt, mint az autó, meg a villanykörte, mert autóval mi is járunk, bár a kényelmesebb útvonal mindig szimpatikusabb. De belegondolt már valaki abba, hogy milyen olyan dolgaik vannak, amiket ha ismernénk, esélyesen a szívünkhöz nőnének?
Ma az én top 5 tárgyamat, vagyis részben az én top 5 tárgyamat mesélem el nektek, de nem sorrendben, mert mindegyik a kedvencem.



Az első igen bonyolult tárgyam a mobiltelefon. Nem tudom, miért rögtön egy ennyire hm… nektek lehet, hogy nem olyan fontos tárggyal kezdem a sort, de higgyétek el, jó kis cucc. De megmondom, én miben látom a csodáját…
Ha belegondolunk, nálunk az üzenetváltások levélben történnek leginkább, amit bagollyal intézünk. Másik módszerünk a tűzhelyes, tüzes beszélgetés, és még mellette néhány dolog, de az eddigi mágikus ismereteim alapján nem hiszem, hogy van olyan módszerünk, amivel bármikor, bárkit elérünk. Na erre találták ki a mobiltelefont, ami ezt a csevegési formát lehetővé teszi nekünk. Jó, a suliban nem, mert itt semmi ilyen kütyü nem működik, de azért érdemes belegondolni, hogy milyen is lehet egy olyan világban élni, ahol a távolság nem akadály.



A következő ketyerém megint egy elektromos valami, amit úgy hívnak, hogy mosógép. Jó, persze mi is mosunk, tehát megint olyan dolog, ami csak az életet könnyíti meg. Tudom, hogy anyu, meg a nagyiék is előnyben részesítik a hagyományos munkavégzést erre vonatkozóan, de szerintem ez a gép zseniális.
Gondoljunk bele, hogy csak beleszórjuk a ruhákat, rakunk bele mosószert, meg öblítőt, aminek egyébként nagyon jó illata is van, elfordítunk pár gombot, vagy tárcsát, megnyomjuk a bekapcsoló gombot, majd ha lejárt, akkor kiszedjük belőle a ruháinkat, amik tiszták, és finom illatúak. Közben pedig azt csinálhatunk, amit akarunk. A kezelését bár meg kell tanulni, nem nagy kunszt, hiszen mindent megkapunk mellé leírva.



A harmadik ilyen dolog, szintén elektronikus dolgokat igényel, de nem közvetlenül azzal működik. Ez pedig az internet. Egyszer láttam, hogy az egyik barátnőm, még Németországban, ezzel „játszott”. Vagy ezen játszott, már nem is tudom, hogy mondta. De abban biztos vagyok, hogy elhangzottak olyanok, mint tudományos anyagok, képek, zenék, könyvek, filmek, meg minden ilyesmi, ami szemnek szájnak ingere.
Amikor nála voltam, nem mertem elárulni neki, hogy nekünk nincs ilyenünk, se olyan kütyü, amit laptopnak, meg számítógépnek hívnak, így én nem mertem hozzányúlni, de imádtam a lehetőségeket, amiket nyújtott. Akkor rengeteg zenét hallgattunk, még egy játékra is rávett, és mutatott tényleg pár olyan oldalt - azt hiszem így hívják -, ahol találtam egy csomó írást, könyveket, meg okosságot. Láttam írásokat békákról, a világról, mugli feltalálókról, találmányokról, történelemről, és még ki tudja, hogy miről nem. Sok mindent megadnék érte, ha ilyen lenne nálunk is, még akkor is, ha csak a varázslókra érvényes dolgok lennének rajta, szóval pl. a mi történelmünk, meg a mi eszközeink, ilyesmik. Tudástár egyetlen pici helyen.



Mindenki imádja a zenét, főleg hogyha hallgathatja is azt, ami számára megfelelő. Ma már rengeteg olyan program, meg kütyü van, amivel ezt megoldhatjuk. Bármilyen stílusból bármilyet kovácsolhatunk, feltéve, ha ismerjük azokat a dolgokat, eszközöket, amiket a muglik ennek megvalósítására használnak. Néha nekünk is jól jöhetne, ha szeretünk egyfajta dallamot, de tökre nem csípjük a stílust, és helyette csinálhatnánk belőle olyat, amilyet mi szeretünk. Én biztos el bírnám viselni, hogyha a kedvenc dallamaimat többféleképpen hallhatnám. Egy dal, sok „tálalás”. Hát nem lenne ez nálunk is zseniális?



Az ötödik a listámban a családi kasszához, és a pénzhez kötődik. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de szerintem a mugliknál a bankkártya piszok jó ötlet. Nem kell mindig készpénzt cipelnünk magunkkal, hanem lenne nálunk valami kártyaszerű, legyen mágikus, vagy nem mágikus, amivel bármelyik boltban tudunk anélkül vásárolni, hogy egy csomó magunknál tartott pénzünk lenne. Ez jóval biztonságosabb, és gyorsabb is tud lenni, a bankokban a széfekből pedig automatikusan levonásra kerülnének az elköltött knútok. Igen, ez is elektromossággal működik, mint minden, ami eddig felsorolásra került, de gondoljunk bele, mennyire megkönnyítené a mindennapjainkat.

Ahogy olvashatjátok, nekem (kis segítséggel) ez az öt tárgy, vagy valami, ami nagyon hiányzik a muglik világából. Hihetetlen, hogy mennyire kreatívak tudnak lenni, ha az életük megkönnyítéséről van szó, meg persze az is lehet, hogy nekünk is el kéne ezen egy kicsit gondolkodni, hogy tovább tudjunk fejlődni? Mert a varázslat az varázslat, így is jóval könnyebben élünk, mint varázstalan társaink, de ha egyszer lehetőségünk lenne rá, miért ne használnánk ki azt.

Nincsenek megjegyzések: