2013. szeptember 15., vasárnap

Régi-új ismerős

Nem is tudom, hol kezdhetném. Talán ott, hogy ugye rólam mindenki tudja, hogy szeretem róni a folyosókat, de nem ám a pletykák miatt...
Most sem kellett csalódni, és nem hiszitek el, kit találtam meg az egyik ilyen utamon. Hát nem mást, mint Dol-t. Ismeretlenebb nevén Doléance Arslí na Fírinne-t. Nagyon régóta nem hallottunk róla szinte semmit, de most pótlom, ígérem.


- Mi újságban vagy a Bagolykőben?

- Befejeztem a tanulmányaimat. Nézd! Nagylány vagyok! - fordul körbe, hogy szoknyája meglibben. - Most engedélyeztem magamnak egy kis pihenést. Nagyon sok időm van, és szerettem volna visszajönni a régi iskolámba, mert ez olyan nekem, mint egy második otthon. De tényleg! Tudtad, hogy a nyugati szárnyban él egy nagymama szelleme? Mindig van nála cukor, és néha vezényeli a manókat is, hogyan kell megsütni a piskótatekercset. Olyankor a legfinomabb!

- Látom a régi vagy. Tervezed itt maradni?

- Sokáig nem maradhatok észrevétlen - mondja közelebb hajolva, még jobban lehalkítva a hangját. - Eddig még csak te tudod, hogy itt vagyok. Meg Auguszta nagyi.
Először szeretnék egy kicsit körülnézni a Levitában, minden úgy megy-e, mint régen. Talán egy kis bábupucolás erejéig. Ha nem vigyáztok a párbajterem lakóira, néha fellázadnak ám - csak úgy szólok.
Aztán majd köszönök Wickler bácsinak is. Ha nem lenne saját nagypapám, megkérném, hogy ő legyen az. Biztos megengedné. Szerinted? - tűnődik.
Én nagyon szívesen maradnék itt. Nagyon jó a légkör, de apukámnak biztosan hiányoznék, ha itt laknék.

- Lehet, hogy megengedé talán még örülne is neki... Ha a párbajbábukkal végeztél? És körülszimatoltál, hogy minden oké? Akkor mész vissza aaaaa... az utadra?

- Először is nyári szünet van. Ilyenkor nyaralni kell. Lehet, elviszem az apukámat Mallorcára. Ott izgalmas dolgok történnek - gondol vissza egy izgalmas dologra nem említvén, hogy annak épp ő volt az okozója. - Azután pedig a munkámmal kell majd foglalkoznom, gondolom. Még nincs is igazából munkám, de majd kitalálok magamnak valamit. Azt bárhol lehet csinálni.

- És akkor mit csináltál eddig, ha nem volt munkád? Gondolom semmi olyat, ami ellentmond az énednek, de mi izgi volt abban, hogy hivatalos dolog nincs?

- Hát eddig volt dolgom! A Belgiumi Varázstani Intézetben tanultam. Bűbájfeltaláló leszek - vagyis vagyok -, és volt egy mestermunkám, amit meg kellett csinálnom. De már kész, be is mutattam, úgyhogy mostantól lehet játszani. Arra gondoltam, szerezhetnénk embereket Ki varázsol a végén?-ezni. Benne vagy?
De azt mondják, ha az embernek megvan a szakmája, dolgoznia is kell benne, úgyhogy én is kénytelen leszek. Ha ez a szabály, hát ez a szabály. Be kell tartani.

- Naná, menjünk. De csak miután jól meggyötörtelek a kérdéseimmel...
Bizonyára tudod, vagyis ugye tapasztalat, hogy rengeteg új ember van az iskolán, és a házadon belül is. Van olyan, aki esetleg máris belopta magát a szívedbe? És mi a helyzet a régiekkel? Megtaláltad már volt osztálytársaid, évfolyamtársaid, a régi itteni barátaid?

- Igen, tényleg sokan vannak! És milyen picik! - mondja mind a százötvennyolc centijével. - Megismertem Tolland Clotant, aki nagyon okos és rendes. Bár nem itt találkoztunk össze, de ide jár. Vannak ismerős arcok régről, de mivel én már nemigen jártam ide harmadik osztálytól fogva, ezért akik most bagolykövesek, már nem nagyon ismerem őket. Laurena Aquamarine-t láttam a folyosón! Nagyon tanult, ezért nem zavartam, de neki például nagyon örültem! Sajnos a legtöbb jó barátom már nincs itt. Vagy el kellett mennie az iskolából, vagy már levizsgázott. Hiányzik például Luciane Qualis, Tenshi Izumi, Nadine Winternight, de hallottam, hogy Yarista Palarn viszont már levitás! Vele fogok találkozni!

- Igen, Yarista esete igazán különleges, de ezt valószínűleg te is hallottad már.
Figyi, nem zargatlak sokáig már, megígérem, és nagyon izgalmas a játék is, szóval már én is rákészültem, de ugye most sokáig maradsz velünk? Nem csak egy szakkör idejére.

- Hm, szívesen tartanék szakkört! Megtanulhatátok például a gyurgyalag-varázslatot. Én találtam ki! Nagyon hasznos, pláne vizsgaidőszakban.
Elárulom, azon tanakodom, hogy itt folytatom a kísérletezéseimet, ha Wickler bácsi is megengedi. Nagyon jó lenne ez a hely a feltaláláshoz, és itt a sok fiú és lány, akik biztos segítenének a tesztelésben...
Meglátjuk, jó? Tudod, mit? Menjünk, játsszunk le egy Ki varázsol a végén?-t. Ha te nyersz, maradok, ha én nyerek... őőő...

- Akkor is maradsz velünk... ^^
Oké, menjünk, már alig várom...

Nincsenek megjegyzések: