2023. február 15., szerda

Családi örökség - Diáklét a rokonok árnyékában?

 
Születőben az új rellonos legenda? - Várffy Altea Katalin

Ha a Várffy név elhangzik, bizonyára mindenkinek eszébe jut Várffy-Zoller Róbert, aki iskolánkban jelenleg A mágia elmélete és gyakorlata nevet viselő tantárgyat oktatja a szerencsés évfolyamoknak. Akad azonban a Rellonban egy újabb Várffy is, a tanár úr unokahúga, akit arra kértünk, meséljen, milyen is számára az élet a Bagolykőben.
 
Szia! Köszönöm, hogy válaszolsz néhány kérdésemre. Vágjunk is a közepébe: mesélj magadról kicsit. Milyen is egy Várffy élete, mik a kedvenceid, mit szeretsz csinálni szabadidődben?
Én köszönöm a lehetőséget, mert legkisebbként ritkán kíváncsiak rám; mintha olyan sorozat-gyártottak lennénk, mint a seprűk. Hát innen üzenem: minden Várffy saját fejlesztésű, egyedi tervezésű, kézműves darab! Én például karcsú és helytakarékos megoldást képviselek, letisztult formavilággal. *Vagyis lapos deszka, de igyekszik palástolni, mennyire bántja...* Főként olvasással töltöm az időm a kertészkedés mellett, de szeretek repülni is - azt hiszem, már kitagadtak volna, ha nem így lenne. Az igazi szenvedélyem azonban a kísérleti bájitalfőzés, ennek és a kutatásnak akarom szentelni az életem... Hacsak nem találok valami még érdekesebbet, ám ebben őszintén kételkedem. Szerencsésnek mondhatom magam, mert tehetség és szorgalom egyaránt kijutott nekem ezen a téren.
  
Ha jól tudom, a testvéreid is mind a Bagolykő diákjai voltak. Milyen érzés a nyomdokaikban járni?
Így igaz, a nővérem és a bátyám is itt tanultak, azonban aligha járok a nyomdokaikban. A korkülönbség miatt nem sok időt töltöttünk együtt, teljesen más területek érdekelnek minket - Gergőt mindig is a bestiák vonzották, Sárát a díjugratás. Hamarabb mondanám, hogy navinés-eridonos kitérőjük után visszatértem a családi hagyományhoz a házválasztással, ami némileg nehezíti, hogy újra és újra bizonyítsam, nem hasonlítok az előttem ide járókhoz.

Az unokabátyád nem csak itt tanult, de jelenleg a Bagolykő oktatója. Ez milyen érzés számodra? Nem vetül rád az árnyéka?
Az unokabátyám méltatlanul sok rivaldafényt foglal, nagyobb a füstje, mint a lángja. Nyilván mellette nőttem fel, talán ezért sem vakít el az a lehengerlő sárm, amit magáénak vél. Mellesleg úgy vélem, akinek egy csöpp esze van, az odébbáll az árnyékból - senkinek sem kötelező versenyezni vagy ugyanabban próbálni meg kitűnni. Még ha az ő esetében azt hiszem, aki kicsivel is több energiát fektet a munkájába, mint ő saját maga fényezésébe, probléma nélkül kivívja a figyelmet az eredményeivel. 
 

Hogy tetszik a Rellon? Örültél, amikor a sámánbot téged is oda osztott be? Milyen együtt dolgozni prefektusként a vezetőséggel?
Kitűnően érzem magam a házban, bár őszintén megvallva kissé idejétmúltnak érzem ezt a berendezkedést. Szerintem ugyanolyan jól megtalálnám a helyem bármelyik közösségben és erre is kellene törekednünk. Bizonyos jelzőknek, jellemzőknek megvan a haszna, de elkülöníteni a hasonló embereket, hogy sose tanuljanak meg együtt élni az eltérő habitusúakkal - ennek mi értelme? Ezért is akartam prefektus lenni, hogy tehessek a házak közötti jó kapcsolatokért és ellensúlyozzam a Rellonról kialakult előítéleteket. Szeretek másokkal beszélgetni, segíteni, éppúgy, mint elmélyedni egy jó cikkben, kipróbálni valami újat, vagy célokat fogalmazni meg, amikért dolgozhatok.

Van már esetleg kedvenc tantárgyad, esetleg tanárod?
A kedvenc tárgyaim a Repüléstan, a Bájitaltan és a Gyógynövénytan. Tanár terén nem mondanám, hogy lenne kedvencem, mindannyiuk munkáját tiszteletben tartom. A házvezetők megértők és nyitottak, támogatnak, amikor kihagyásra kényszerülök, ezért talán őket mondanám a legkedvesebbnek. *egy egészen kicsit elpirul*

Vannak már terveid a jövőre vonatkozólag? Maradnál esetleg mestertanoncként is az iskolában? Mivel szeretnél foglalkozni?
Rengeteg tervem van. *komolyan csillogó őzikeszemek* Mármint, rövid- és hosszútávú tervekkel is listákat tudok megtölteni. Szeretnék minél többet fejlődni, hogy új módszerekkel, új bájitalokkal kísérletezhessek. Bejárni a világot, megismerni minél több híres mestert és tanulni tőlük. Épp ezért nem hiszem, hogy mestertanoncként itt maradnék, magasabb szinten szeretnék ezzel foglalkozni.  Nevezhetjük akár az álmomnak, hogy Weiler Dante mellett dolgozzak gyakornokként vagy - később - kollégaként. Ő a jelenlegi példaképem. 
 

Az Eridon egyik gyöngyszeme - Jankovits Panka

A Jankovits család tagjai generációk óta kivétel nélkül az Eridont erősítik. Talán senkit nem lep már meg, hogy idén iskolánk sámánbotja a legifjabb családtagot, Pankát is hezitálás nélkül a vörös-arany házba osztotta. Többek között arról kérdeztük őt, milyen is családtagjai nyomdokaiban járva tanulni a Bagolykőben.
 
Szia! Köszönöm, hogy hajlandó vagy válaszolni a kérdéseimre az iskolaújságba. Először is arra kérnélek, mesélj magadról kicsit. Hol születtél, mik a kedvenceid, mit szeretsz csinálni szabadidődben?
Szia! Nagyon szívesen, máskor is. *túlzottan is szeret szerepelni*
Itt születtem Bogolyfalván, lassan tizenhat évvel ezelőtt. Pont úgy alakult, hogy évvesztesként kezdhettem az előkészítőt, de nem bánom, mert így az osztálytársam lehetett a gyerekkori legjobb barátnőm, Zóra. Szia Zozó! *integet és egy V-jelet mutatva üdvözli a lányt* Igazi csajos csajnak mondanám magam, nagyon szeretem a sminkeket, a ruhákat, szívesen készítek fürdőbombákat. A mágia területéről érdekel az Átváltoztatástan és a Bűbájtan, szívesen cselekszem a pálcámmal. Később talán az animágiába is belefognék, nagyon érdekel, hogy mi a lélekállatom.
 
Ha jól tudom, a családod régóta az Eridont erősíti. Hogy érzed magad az iskolában? Milyen érzés szintén Eridonosnak lenni?
Igen, a bátyáim után harmadikként kerültem be az Eridonba, de már a szüleink is itt ismerkedtek meg. Nem az a tipikus tiniszerelem az övék, a Bagolykövön kívül jöttek össze. Rajtuk kívül a nénikéim és bácsikáim közül is jártak néhányan a pirosok közé.
Szeretek bagolyköves lenni, de azt is nagyon élvezem, hogy ilyen közel van az otthonom. Nem irigylem azokat, akiknek mindenüket át kell költöztetniük a suliba és vissza. Picit féltem az elején, hogy a testvéreim árnyékában fogok élni - jelentsen ez akár pozitív, akár negatív dolgot. De szerintem egészen jól alakult, bár a Jankovits névről többnyire még nem én ugrok be az embereknek, hanem Dorián vagy Dávid. Rajta vagyok az ügyön. *elmosolyodik*
 
Az egyik bátyád már végzett, ha minden igaz, de a másik még mindig itt tanul, milyen érzés egy iskolába járni vele?
Igen, Dáviddal sajnos (vagy nem sajnos) nem járhattunk egyszerre a Bagolykőbe, de Doriánnal itt vagyunk egymásnak. Dorián a legjobb testvér, akit csak el tudnék képzelni magamnak. Örömmel tölt el, ha a folyosón, a körletben vagy otthon összefutunk. *zavartan elmosolyodik és próbálja elhessegetni a fejétől Dorián ütött-kopott pálcáját*
 

Már elsősként Átváltoztatástan tanársegéd lettél. Hogy sikerült? Milyen érzés?
Én magam sem tudom, hogyan sikerült. Nagyon lelkes embernek tartom magam, szerintem ez győzhette meg a tanárnőt. Szívesen fejlődöm ezen a területen, nagyon sok újat tanulhattam meg a tanárnő segédjeként.
Örülök, hogy lehetőséget kaptam bizonyítani, hiszen nem sok elsősnek sikerül, főleg úgy, hogy úgymond "sztereotipikus" lány vagyok, akitől nem várnak sokat az emberek. Aztán bumm, IQ!


Van már kedvenc tantárgyad, esetleg tanárod?  
Igen, azok, ahol kreatív lehetek és használhatom a varázspálcám.
Tanárom? *felvonja a szemöldökét* Ilyenről egy úrihölgy nem beszél, mindenkit egyformán szeretek. *huncutul elvigyorodik, mert azt hiszi, hogy megnyerte magának őket a vizsgaidőszakra*

Vannak már terveid a jövőre vonatkozólag? Maradnál majd az iskolában esetleg mestertanoncként is? Mivel szeretnél foglalkozni?
Nagyon fiatal vagyok ahhoz, hogy elköteleződjek egy dolog mellett. Egy időben a bájitalok vonzottak, szívesen készítettem volna varázskencéket, most ezt próbálom valahogyan ötvözni a pálcamágiával. De legutóbb nem én öntöttem ki a klubhelyiséget habbal. *a mutatóujját szigorúan feltartva szünetet tart a beszédben* Szívesen maradnék mestertanoncnak, ha akkor majd jó döntésnek fog tűnni. Nem zárkózom el semmi elől, én mindig azt mondom, hogy boldog és sikeres akarok lenni.


 

Nincsenek megjegyzések: