2019. március 15., péntek

Tavaszi szél vizet áraszt...


Kedvenc évszakom a tavasz. Ha tavasz, akkor virág, ha virág, akkor virágültetés! Bemutatom hát a virágokat, melyeket idén ültetek kertembe, és szeretnék pár tippet is adni az ültetéshez!


A szerencsehozó, illatos levendulát már februárban elültettem, hisz tudniillik hidegben kell elvetni. De mielőtt megtennénk, a földet lazítsuk meg, mert télen megfagy. Tavaly október helyett februárban ültettem, de nem csalódtam az magamban, mert sokkal szebb virágokat hozott.


A porcsinrózsát, a bíboros hajnalkát és a nyári azáleát éppen ma ültettem el, hiszen olyan jó idő volt. Minden évben nagymamámmal elrakjuk a magvakat és a szünetben ültetgetünk. Amikor az iskolába érkeztem, vagy 10 darab virágot hoztam magammal, amiből 8 bírta ki a rideg telet. Tehát tanultam az esetből: legközelebb kétszer ennyi virágot hozok magammal. 


Ezek a szépségek dekoratív növények, a laza és a meleg szerkezetű talajt szeretik. Természetesen öntözést igényelnek. Akkor tehát mi is kell az ültetéshez és a gondozáshoz? 
- jó nagy adag szeretet
- sok víz
- rengeteg törődés (gyomlálás, kapálás)


Az illatos ternyét, a fátyolvirágot és a kék színű hajnalkát áprilisban vetem el. Ezek más virágok szépségét is kiemelik, és sziklakertbe is lehet őket vetni. Bár igaz, hogy sok szeretetet és gondozást igényelnek, de megéri a fáradtságot, ha ezek a gyönyörűségek díszítik udvarunkat, házunkat.

Nincsenek megjegyzések: