2016. október 15., szombat

Jelentés a zöld asztaltól

 Már megint évnyitó van!

Olyan gyorsan eltelt ez a szünet, hogy az szinte bűn! Viszont az iskolában nem volt megállás. Tanáraink jöttek, mentek, manóink sürgölődtek, és íme itt is van az új tanév. Lássuk, mi történt az első este.

Mint mindig, most is igyekeztem, az első körben felértem a kastélyba, kipakoltam, átöltöztem, és lemásztam a klubhelyiségbe, ahol összefutottam a mellettem ülővel, aki megígérte, hogy egy perc, max öt, és ott is lesz. Ja. Srácok, komolyan: LÁNYOKNAK SOSE HIGGYETEK! Az az öt perc volt húsz is, és mire felbukkant, igencsak tömegben kellett verődnünk, hogy bejussunk. Közben egy alak köszöntgetett, meg mosolygott, ahogy elnéztem, főleg megvárakoztatómra, úgyhogy küldtem felé egy felvont szemöldökös kérdő tekintetet, mert hát haver, ő velem van. Biztos valami új Rómeó a tanári karban. Nos, a második felét eltaláltam, a ciki ott kezdődik, hogy Portnipper helyére ült le. Na most, vagy dilis vagy diri. Eléggé esélyes, hogy a második. Gondolatban vállon is veregettem magam, amolyan „ez az fiam, ez jól indul” módon. Van egy olyan érzésem, hogy gyakorlati helynek nem kell a gyengélkedőben gondolkoznom. 
Amíg el nem kezdődik a tanév, az új arcokat nézem, tippelve, hogy mégis ki az, akit leváltottak. 
Végre elkezdtük, Kriszpin (mert, hogy így hívják "Rómeót") bemutatkozott, és elmesélte, hogy kiktől vettünk búcsút. Még év közben távozott az egyik legédesebb tanerő, Aileen Aurora, aki Művészeteket oktatott, valamint Szikszai Attila a Bűbájtan tanár. Van, aki ezt a távozást kifejezetten gyászként élte meg, szegény piros lányka, a névnél meg is rándul az arca. Távozott még Helen Lawrence, aki Varázskörök, illetve Gyógynövénytan tanárként volt jelen, Kafka Radúz Melodimágia és Merkovszky Ádám Elemi mágia tanár is. 
Azonban mint mindig, most is gazdagodtunk számos új arccal, akik közül mindenkivel találkoztam már a velük való interjú miatt, úgyhogy engedjétek meg, hogy csak felsorolásként jegyezzem meg őket:

  • Böröczky Zoé: Gyógynövénytan
  • Hattori Ryuujin: Mitológiák és vallások
  • Olive Thalia Belmonte: Elemi Mágia
  • Sebastian Jared Selwyn: Legilimencia
  • Seth Gareth Selwyn: Bűbájtan, Sötét Varázslatok Kivédése
  • Szakács Ágota-Beáta: Elfeledett Varázslatok Tana
  • Thege Valéria: Pálcamágia
  • Várkonyi Zoltán: Asztrológia

A vadőrlak, srácok, többé nem alkalmas arra, hogy a párok elbújjanak enyelegni a világ elől, ugyanis új góréja van a környéknek, aki nem más, mint Bujdosó Nándor. Én mondom nektek, jobb, ha nem kezdtek vele, mert nem valami bizalomgerjesztő figura. Ami viszont a kviddicseseket illeti, így az én rajongói lelkemet is aggodalommal töltötte el, hogy még nincs új játékvezetőnk. Egy kicsit lepillantottam a mellettem lévő nőszemélyre is. Van azért ebben annyi jó is, hogy nem biztos, hogy idén egy gurkó betöri a fejét, de azért rossz is, mert a sakkbajnokság marha unalmas és csendes szombati elfoglaltság lenne. 
Amíg ezen agyaltam, addig a diri haladt tovább a mondandójával, és újabb elmélkedésbe kezdtem, méghozzá arról, hogy miként képes ennyit beszélni anélkül, hogy innia kéne. A tanárok felvételijénél vajon az is követelmény, hogy rengeteg nyállal és szómenéssel rendelkezzen az ember? Mert akkor úgy tűnik, a világ tudta, hogy nem való nekem az oktatás. Házvezetők! Aki maradt az Béres Bárcián és Vasváry Richárd. Nagyon helyes, kedvelem őket. A Navinében a szép Emma néni helyett a gyönyörű Olive Thalia Belmonte érkezett. Komolyan gyönyörű nő, nem is tudom, hogy a diákjai hogy fognak tudni majd odafigyelni az órán. Megvallom, nekem Emma néni szimpibb volt, ő olyan természetes és bájos volt, de hát nem ez fog dönteni. Az Eridon is új főnökkel lett gazdagabb, méghozzá Podmaniczky Ádám személyében. Hogy nem őrül bele a sok feladatba? Azt hallottam, házra meg esküvőre gyűjt, talán érkezik a legifjabb Podmaniczky generáció következő tagja? (PodiÁdi háromszoros nagybácsi - a szerk.) 
Az év házvezetője Bárci bá lett, ami nem meglepő, az viszont igen, hogy az igazgató rákacsintott. Hohó, ki is egyenesedtem, ennek nagyon pletyka szaga van. Ha bárki bármit tud az esetről, küldjön baglyot a szerkesztőségnek! 
A helyettes Ruben bá, ami azt jelenti, hogy idén a legkirályabb vezetést a levita kapta. Ez igen srácok! 
Idén a diákok szavazatai alapján az év tanára Huszthy prof lett, míg a legkirályabb prefektus Ethan R. Saint-Venant, akinek a családfáját egyszer le akartam vezetni, de belezavarodtam, viszont jó srácnak tűnik, gondolom, nem csak a neve miatt lett megválasztva. Az évben a legtöbb pontot Mikola Keve Áron gyűjtötte, összesen 1585-et, mellyel ő lett az év diákja. A második Choi Min Jong lett 972 ponttal, a harmadik pedig Dolánszky Alex 695 ponttal. Nagyon szép eredmény, én magam csak az Edictumból táplálkozom, bár be kell vallanom, ha ezért pénzt kapnék, már vettem volna egy házat a faluban. Ha van kedvetek, jelentkezzetek, ki tudja, jövőre talán a ti nevetek áll itt. Jó kis összegeket lehet gyűjteni. 
Na de szóval, már robogunk is tovább, jöjjenek az évfolyamelsők, és amit érdemes róluk tudni.

I. évfolyam
Éjkerti Csermely, Levita – 11 kiváló
A különleges kinézethez különleges természet is társul. A vizsgái előtti percekben is társait segítette, próbálta átadni tudását. Nem egy diák neki köszönheti, hogy most a másodévesek között ül. Ő maga pedig éppen ezért majdnem nem lett iskolaelső. Szerencse, hogy nem így történt, mert ha valaki, ő nagyon megérdemli. 

II. évfolyam
Sheela Lengrond, Navine – 8 kiváló
A nyolc kiváló a zenének köszönhető, ugyanis a lány csak zongora és hegedű hangjára volt képes tanulni. A vizsgákon magában dúdolta a dallamokat, melyekkel együtt a megfelelő válaszokat is fel tudta idézni. Érdekes módszer, és nagyon tetszetős. 

III. évfolyam
Kékessy Arabella, Levita – 11 kiváló
Másik iskolaelsőnk a Roxfort után érkezett a Bagolykőbe. Kezdetben igen zárkózott volt, pedig egy nagyon vidám természet. Mostanra kinyílt, annyira, hogy állítólag Repüléstan vizsgán a nevetéstől majdnem leesett a seprűről. Szerencsére ez elmaradt, így most az ő neve mellé is felkerül az iskolaelső megszólítás. 

IV. évfolyam
Choi Min Jong, Levita - 8 kiváló
A srác, aki nem nagyon szeret órákra járni, egyik oktatóját diáknak nézte, így majdnem megbuktatták. Válaszai azonban túl jók voltak, ami azt jelentette, hogy nem tehetett semmit a sértett, mert amiatt nagyon megütötte volna a bokáját. Ez van hát most, Choi pedig szépen évfolyamelsővé vált. 

V. évfolyam
Simfel Karina, Eridon - 10 kiváló
A lány félelmetesen maximalista. Állítólag kiakadt azon, hogy csak 99%-os VAV vizsgát írt. Szerintem, ezt ne említsétek neki. Ahogy azt se, hogy ha megírja az  illemtan vizsgáját is, akkor akár ő is lehetne iskolaelső. 

VI. évfolyam
Grace Erin Green, Levita - 5 kiváló
A lány kis híján nem vizsgázhatott, ugyanis a vizsgaidőszak második napján feljelentették, mert a nyílt utcán ütlegelt egy férfit. A vizsgalehetősége csak a tanárai jóindulatán múlt. 
Szakács Ágota-Beáta, Navine - 5 kiváló
Úgy hírlik, a lány, pontosabban a friss tanerő majdnem nem végzett, ugyanis utolérte ámor nyila. Hajaj, ezek szerint egy páran tényleg kiszabadították Cupidot? 

VII. évfolyam
Dorian Reeve Green, Rellon - 4 kiváló
A rellonos ifjú egyetlen nap alatt írta meg a vizsgáit, nem kockáztatott, mindenből az utolsó vizsganapot jelölte meg. Aztán persze ütköztek a vizsgái, így önismeretből például a tanárnő verandáján vizsgázott, este, mialatt jógagyakorlatokat végeztek. 

VIII. évfolyam
Dolánszky Alex, Levita - 1 kiváló
A fiú ezzel az évfolyamelsőséggel rekordot állított fel, hiszen eddig legalább két kiváló kellett ahhoz, hogy valaki évfolyamának legjobbja legyen. Ezzel az biztos, hogy jó időre beírta magát a Bagolykő történelmébe.

Mielőtt a kajálásra sor került volna, jöttek a kviddics eredmények. Idén a negyedik helyen a Levita végzett. Szegényeknek nem ez volt a legjobb évük, ugyanis nem jutottak cikeszhez. Meccseik alatt összesen 160 pontot gyűjtöttek. Harmadik helyen végzett az Eridon, akiknek volt bár két nyertes meccse, a hajtómunkájuk bizony nem volt az igazi. Péter Fanni azonban egy őrült, hiszen képes volt ráugrani fogótársára. Az évben 430 pontot gyűjtöttek. A második helyezett Navine ház összesen 490 pontot szerzett. Több gólt kaptak, mint amennyit adtak, ám mégis, két győzelmük erős volt. Az abszolút nyertes idén a Rellon csapata, akik majdnem száz ponttal húztak el. Gyűjtött 580 pontjuk mögött egy nagyon összetartó, összehangolt, dinamikus csapat áll, akik előtt idén szinte nem volt akadály, leszámítva az Eridon öngyilkos hajlamú fogóját. A szép kupát a csapatkapitány örömittasan vette át, és innentől fogva asztalunknál nagyobb volt a vidám zúgolódás, mint ami illendő. Kviddicsnemzet vagyunk.
Idén a házkupában - mivel az még hátra volt - igen gyéren szerepeltünk, egész pontosan az utolsó helyen toporogtunk a magunk 2127 pontjával. Előttünk végzett 3335 ponttal a Levita, majd második az Eridon lett a maga 3453 pontjával, míg a Navine toronymagasan, 5160 ponttal zárt. Megérdemelték, hogy ma az ő tiszteletükre öltözzön a ház színeibe a nagyterem. Bevallom, a szalvéta nagyon tetszett, így azt el is csórtam. 
Zárszóként megemlíteném, hogy fiam, ha kihagytad a gyümölcskockát, akkor nagy bolond vagy, mert isteni volt, és még jó, hogy ez az egész ramazúri szombaton volt, mert én úgy, de úgy belaktam, hogy vasárnap mozdulni se bírtam. Az este jó hangulatban telt, és azért jó visszatérni ide.

Kellemes tanévet kívánok harcostársaim!

Nincsenek megjegyzések: