2016. augusztus 15., hétfő

Vizsgadrukkra gyógyírként

Az Edictum megjelenésének napján kezdődik a vizsgaidőszak is. Mindannyian izgulunk már, és sakkozunk az időpontokkal, hogy minél több időnk legyen készülni, vagy, hogy minél előbb letudjunk mindent, és hosszabb nyári szünetet tudjunk biztosítani az új tanév előtt. Megkérdeztem tanárainkat, hogy mire számíthatunk a vizsgákkal kapcsolatban. Íme a válaszok:

Idén tervezi, hogy vizsgáztat?

Lorelai K. Riviera: Mint minden évben, idén is természetesen lesz vizsga Ragálytanból.

Markovits István: Igen, tervezem, hogy vizsgáztatok.

Nagy Bátor Đominic: Tervezem, mind Átváltoztatástanból, mind Mágiatörténetből vizsgát kiírni.

Ramholcz Kirill: Természetes, valahogy meg kell mutatniuk, mennyit tudnak.

Hornyák Gábor: Minden évben vizsgáztatok, idén sem teszek kivételt!

Podmaniczky Ádám: Igen, már elég sokat gondolkoztam rajta. Még mindig nem tudom, hogy milyen típusú legyen, de tudom, hogy ha rátalálok a tökéletesre, akkor egy pillanat alatt meglesz a vizsgalap is.

Dr. Mácsai Zója: Mi az hogy! Már a vizsgalapok is készen várják a diákokat, hogy besétáljanak a vizsgára.


Amennyiben igen, mennyire tervez idén nehéz vizsgát?

Lorelai K. Riviera: Hasonló felépítésű vizsgák várnak a diákokra, mint az előző években. Nem tartom nehéznek a saját vizsgáimat, de elképzelhető, hogy akik év közben csak lógatták a lábukat, ezúttal is vakarni fogják a fejüket. Nem tíz perc alatt megoldandó a vizsgalap, és nem szeretném, ha a diákok félvállról vennék.

Markovits István: Nem rajtam múlik, hogy nehéz lesz-e a vizsga, hanem a diákokon. Aki becsületesen felkészül, azt nem érheti meglepetés, könnyűnek fogja találni a vizsgát. 

Nagy Bátor Đominic: Mivel ez lesz az első vizsgaidőszakom, azt mondanám, hogy nehéz lesz, de ez nézőpont kérdése. Inkább kreatív, gondolkodtató feladatokat próbálok hozni a diákságnak, de ugyebár kinek mi a nehéz. Próbálom úgy összeállítani majd a lapokat, hogy legyen kiegyensúlyozottak legyenek a feladatok.

Ramholcz Kirill: Nem szeretném megszívatni őket. Valószínűleg Barbarától fogok segítséget kérni, mert még nem volt vizsgáztatásban részem.

Hornyák Gábor: Kinek mi a nehéz vizsga? Aki tanul, annak nem lesz nehéz, aki nem, annak pedig teljesen mindegy, hogy milyen kérdéseket teszek fel! Terveim között az szerepel, hogy közepes minőségű vizsgát teszek közé, tehát nem lesz könnyű, de teljesíthetetlen sem!

Podmaniczky Ádám: Nem lesz nehéz. Ebben a tanévben elég sok mindenből vizsgázom én is, így szeretném, ha a szenvedéseimet nem a diákokon vezetném le.

Dr. Mácsai Zója: Idén nem tervezek egy kicsit sem nehéz vizsgát.


Van valami bevett trükkje, amivel kiszúrja a csalni próbáló diákokat?

Lorelai K. Riviera: Egyszerű: olyan vizsgát állítok össze, ahol nem lehet csalni. A személyes véleményt, okfejtést, egyedi gondolatokat nem lehet a másikról lelesni. Legalábbis nem célszerű.

Markovits István: Gondolkodtató kérdéseket szeretek feltenni, mert az ilyen kérdéseknél gyakorlatilag lehetetlen csalni.

Nagy Bátor Đominic: Bízom a diákságban, de mint azt említettem, ez lesz az első vizsgaidőszakom, még nincsenek bevett szokásaim. Az biztos, hogy a sorok között fogok járkálni, a többi jön magától.

Ramholcz Kirill: Életvitelen nem igazán lehet csalni. Olvasni fogok.

Hornyák Gábor: Leginkább saját szavaimat szoktam viszontlátni a vizsgák során, és ezt természetesen egyből kiszúrom! Ám, engem nem nagyon zavar a dolog, én is voltam diák annak idején, úgyhogy tudom, hogy az emberfiának nincs sok ideje minden vizsgára felkészülni, és ilyenkor más megoldáshoz kell folyamodni! Velem is előfordult diákéveim során, hogy puskáztam, ezért nem is vagyok nagyon szigorú e téren, hisz hogyan kérhetném számon azt másokon, amit én is elkövettem már párszor?

Podmaniczky Ádám: Próbálkozom, de én is voltam diák, tudom, mennyire cselesek tudnak lenni. 

Dr. Mácsai Zója: Van, de még csak meg se próbálja kitalálni, inkább tanuljon. *mosolyog*


Milyen eredményre számít idén?

Lorelai K. Riviera: Azoknak, akik mindezek ellenére megpróbálkoznak a vizsgámmal, nem kell szigorú pontozásokra számítaniuk. A bátor diákok eddig még csak jó jegyekkel távoztak a vizsgámról, így nem is értem a rettegés okát.

Markovits István: Bármennyire is jószívű vagyok, egy-két ember sajnos még így is meg szokott bukni, erre számítok most is.  

Nagy Bátor Đominic: Remélhetőleg minden diákom át fog menni a rostán, ezért 0%-os bukási arányra számítok.

Ramholcz Kirill: Attól én nem leszek boldogabb, ha megbuktathatom a diákjaimat. Nem hiszem, hogy nálam bárki is visszamaradna.

Hornyák Gábor: Mióta itt dolgozom, azóta csak egy diákot buktattam meg, utálok buktatni és a részemről -reményeim szerint-, ez így is marad! 

Podmaniczky Ádám: Remélem, hogy senkit sem kell idén megbuktatnom.

Dr. Mácsai Zója: Nagyon szeretném, ha idén nem kellene senkit sem megbuktatnom.

Nincsenek megjegyzések: