2014. április 15., kedd

Hírek a Rellon házból

Nem várt fordulat a Rellonban...


Ez a félév hatalmas változást hozott a Rellon ház életében. Vannak, akik örülnek neki, de voltak, akikből felháborodást váltott ki az ügy. Néhány diákban még a házváltás gondolata is felmerült, amint megtudták, hogy szeretett házvezetőjük - aki már több éve terelgette őket rögös útjukon - nem nyerte meg a házvezetői pályázatot. Alexa helyett nem más, mint Markovits István került a "trónra". Királynője pedig a volt rellonos diák, Lyra Castle lett.
Markovits egy rövid interjúban elmesélte, milyen érzéseket váltott ki belőle az ellene irányuló negatív fogadtatás, milyen tervei vannak a közeljövőre nézve, valamint sok más kérdésre is választ adott.
Első körben arról kérdeztem, hogy mégis mi okból jelentkezett házvezetőnek. De talán a legnagyobb kérdőjelet az okozta sokakban, hogy miért pont a Rellonba adta be azt a bizonyos pályázatot. Erre azt a választ adta, hogy "a házvezető helyettesi munkában már nem éreztem motivációt, de házvezetőként szívesen kipróbáltam volna magam. Közel volt a határidő, amikor láttam, hogy a Rellonba még nem jelentkezett senki, gondoltam megpróbálom. Úgy éreztem, hogy a rellonosokkal együtt tudnék működni, nyitottak lennének az ötleteimre, hiszen a repüléstan órákon is kiválóan szoktak teljesíteni."
Lehet, hogy nem mindenki, de sokan tisztában vannak vele, hogy István ezelőtt a Navine házvezető helyettese volt, mint ahogy ezt meg is említi a válaszában. Nem tudom, Véda hogyan vélekedett erről az egész, hirtelen váltásról, hogy szeretett kollégája elpártol tőlük, de Markovits szerint már év elején megbeszélték Védával, hogy ezt az évet még vállalja, de utána távozik a Navinéből. Ekkor még nem is gondolt rá, hogy házvezetőnek pályázik.
Azonban döntésével és megválasztásával igen megosztotta a ház diákjait. Sokan örültek neki, és úgy gondolták, hogy kellett ez a vérfrissítés a háznak. De voltak, akik teljesen kiborultak és zokogásban törtek ki, mikor megtudták, hogy Alexa többet nem a "mamijuk". Akadt, aki fellázadt, és mindez durva szópárbajokat okozott az amúgy nem éppen beszédes diákok között. Természetesen erről a negatív fogadtatásról, az ezzel kapcsolatos érzéseiről is mesélt a kedves Házvezető Úr. Idézem: "Számítottam rá, hogy megválasztásom esetén nem lesz zökkenőmentes a fogadtatásom, de ez természetes is egy-egy nagy változás után, úgyhogy nem ért meglepetés, nem bizonytalanodtam el. Szerintem csak egy hangos kisebbség fogadott negatívan, felesleges túldramatizálni a dolgot. Higgadt maradtam, megvártam, hogy lecsillapodjanak a kedélyek. Érzelmileg túlfűtött helyzetben meggondolatlanul döntenek, cselekszenek az emberek. Ha túlságosan magamra vettem volna az egészet, akkor csak tovább szítottam volna a konfliktust."
Saját tapasztalatból tudom, hogy nem könnyű sok feladatot összeegyeztetni, és a vállalt feladatoknak megfelelni. István tanár, kviddics játékos és most már HV is, ami nagy felelősséget jelent. Elég karakán személyiségnek tűnik, de felmerül a kérdés, hogy a válla elbír-e ennyi terhet. Nos szerinte el, mivel a házvezető helyettességgel is össze tudta egyeztetni az egyéb elfoglaltságait, így meg fog birkózni a feladattal.
Úgy gondoltam kell egy kis szakmai dolog is a cikkbe, így a terveire, céljaira, valamint a megválasztott HVH-ra is rákérdeztem. Terveiről így fogalmazott: "Először is szeretném bizonyítani, hogy nem érdemtelenül lettem házvezető. Közös értékek mentén erősíteni kívánom a rellonos szellemiséget. A megszokott programokon túl próbálok valami színt is belevinni a ház életébe, de a konkrétumokról korai lenne beszélni, különben oda a meglepetés."
A házvezető helyettes megválasztásában azonban nem kevés hátsó szándékot véltem felfedezni. Egyrészt Lyra egy nagyon csinos, fiatal lány, aki nemrég mászott ki az iskolapadból. Nincs mögötte többéves szakmai háttér. Ebből adódik, hogy egy segítőkész, gáláns és tapasztalt mentorra lehet szüksége. Igaz, ott van neki Kahlil L. Rochard, aki mellett segédkezik, de Markovits várhatóan nagy lelkesedéssel ajánlja fel mindenét, hogy a fiatal lány fejlődhessen. A másik okot pedig maga az új házvezető fogalmazta meg:"Lyra esetében előnyt jelentett, hogy most végzett. Volt rellonos diákként jól ismeri a ház viszonyait, a diákokat is közvetlenebbül meg tudja szólítani. Véleményem szerint jól ki fogjuk tudni egészíteni egymást."
Egy kérdés az egész interjú alatt kikívánkozott belőlem, mely a végén csak kicsúszott. Megérdeklődtem Markovitsot, hogy nem érzi-e úgy, hogy Alexát kitúrta a helyéről. Sokan így vélik a történteket, de Ő nem! "A házvezetőség nem egy örökös rang, különben nem írnának ki pályázatot. Adva volt a lehetőség, és neki nem sikerült élnie vele."
Nos, én szeretném megragadni a lehetőséget, hogy gratuláljak neki! Remélem, sikerülnek a tervei és sokak örömére vagy éppen bánatára még évekig virít majd a neve a házvezetők között.




Nincsenek megjegyzések: