2016. október 15., szombat

Kifaggattuk a tanári kar új arcait

Hattori Ryuujin: Mitológiák és vallások professzora


Jó napot! Az Edictum számára szeretnék önnel, mint iskolánk új tanárával egy interjút készíteni. Megengedi, hogy néhány kérdést feltegyek önnek? 
Jó napot, Fiatalember! Hogyne, tegye csak fel kérdéseit bátran! Ha gondolja, nyugodtan foglaljon helyet. 

Mesélne nekem kérem néhány szóban magáról?
Nos, kezdjük talán az alapokkal. Jómagam Japánból érkeztem. Tanulmányaimat a helyi mágusakadémián, a Mahoutokoroban végeztem. Magyarországra kerülésem egy ennél hosszabb történet, melynek lényege, hogy hosszú tanulmányutam végállomása volt. Ennyi bizonyára elég is lesz egyelőre.

Mikor és milyen hatásokra döntötte el, hogy tanár lesz?
Őszintén szólva a tanítás gondolata csak nemrégiben fogalmazódott meg bennem. Egészen pontosan amikor felhívták a figyelmemet arra, hogy a Bagolykő Mágustanoda épp tanerőhiánnyal küzd azon a területen, amit magam is kutattam. Ám abban, hogy végül is az állás megpályázása mellett döntöttem, kétségtelenül fontos szerepe volt egykori Alma Materem oktatóinak, akikből példát meríthetek. Illetve magyar barátaim biztatásának, akiknek annak idején japán nyelvet és kultúrát tanítottam találkozásainkkor. 

Néhány napja már az iskolánkban van. Milyenek az első benyomások?
Hm, tudomásom szerint épp tanítási szünet van, így egyelőre nem sok nebulóval találkoztam. Az eddig megismert alkalmazottak segítőkészek voltak. A vidék kimondottan előnyös, tökéletesen érthető, miért választották az iskolának ezt a helyet. Remélem, lesz alkalmam jobban megismerni a környéket.

Hogy esett a választása épp a tanodánkra?
Valójában a választásom, mint jövőbeni élőhelyre esett Magyarországra. A Bagolykő Mágustanodára a helyi ismerőseim hívták fel a figyelmem. A kutatásaim során több mágusiskoláról is volt szerencsém hallani, a magyar intézmény pedig felkeltette az érdeklődésemet. Eddig csak méltató szavakat hallottam róla.

Mit vár el a tanévtől?
Örülök, hogy megkérdezte. Véleményem szerint ez volna a legfontosabb kérdés. A diákoktól elsősorban fegyelmet és figyelmet várok el. Nem honorálom, ha a nebulók másra koncentrálnak az órámon, elvégre azzal a céllal ülnek benn, hogy tanuljanak, de a lényeg, hogy ne zavarják azokat a társaikat, akik figyelnének. Úgy vélem, mindannyiunk érdeke, hogy én is le tudjam adni az anyagot, amit az óráimra terveztem, és a diákok is elsajátíthassák a mítoszok ismeretét. Természetesen vannak már terveim a számonkéréssel és a szorgalmi feladatokkal kapcsolatban is, de ezekről majd egy másik alkalommal. Egyelőre beérem annyival, ha az együttműködés a kollégákkal és a növendékekkel eredményes lesz, és minél több minél magasabb szintű érdemjegyet oszthatok ki a tanév végén. 

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszolt! 
Amennyiben további kérdései lennének, máskor is szívesen látom.


Olive Thalia Belmonte: Az elemek úrnője


Jó napot! Az Edictum számára szeretnék önnel, mint iskolánk új tanárával egy interjút készíteni. Tudom, hogy már az előző tanévben is kisegítette iskolánkat, ám kinevezése csak ebben az évben vált hivatalossá. Megengedi, hogy néhány kérdést feltegyek önnek? 
Szia! Így van, én zártam a tanév utolsó kétharmadát, ismerkedtem a hellyel és a tanoncokkal, most pedig elkezdődik az első, teljes évem. Természetesen, bár tegeződjünk kérlek, nem vagyok még olyan idős.

Mesélne nekem kérem néhány szóban magáról?
Olasz vagyok. A származás minden előnyével és hátrányával. Édesanyám magyarként költözött ki Szicíliába, ott alapítottak családot édesapámmal, ott éltem eddig én is kisebb-nagyobb megszakításokkal. Évekkel ezelőtt már megfordultam itt az iskola falai között, bár akkor még csak diákként. De mik is a legfontosabbak? Tetramágus vagyok, azaz mind a négy elem a birtokomban van, de a legkedvesebb és legkiemelkedőbb a főelemem, a föld. Nagyon szeretek gyerekekkel és fiatalokkal dolgozni, ezért is lettem tanár, remélem itt is alkalmam lesz ezt kiélni.

Mikor és milyen hatásokra döntötte el, hogy tanár lesz? 
Ahogy már említettem, az egyik irányadó az volt, hogy nagyon szeretek együtt haladni a lurkókkal, a másik talán abból fakad, hogy elég nagy családból jövök, van három kisebb testvérem is, akiket én segítettem navigálni az évek alatt, és nagyon megtetszett ez. De meg kell mondanom, a volt oktatóm is nagy hatással volt rám pályaválasztás előtt. Ő azt mondta, erre születtem. Én merem remélni, hogy igaza volt.

Ideérkezésekor milyenek voltak az első benyomások? 
Majdnem olyan mint régen. A hangulat és a színvonal emelkedett, sok tanár változott, bár van, akiről úgy hírlik örök. Mindenesetre pozitívan látom a helyzetet. Mind a kollégákkal, mind a diákokkal. A tanoncok között még vegyes a visszajelzés, nagyon szerették Ádámot, meg is értem őket, remek ember. Vannak, akik nehezebben fogadnak el új segítséget, vannak, akik könnyebben. Remélem az első benyomásaim arról, hogy jó dolgom lesz itt, csak megerősödnek idővel.

Hogy esett a választása épp a tanodánkra? 
A szívem és az eszem egyszerre hozott, ami esetemben ritka, mert utóbbira szeretek alapozni. Az előző oktatót nagyon rég ismertem már, mikor megtudta, hogy új lehetőségek érdekelnek engem itt, Magyarországon, és a minisztériumban is összefutottunk. Ő maga ajánlott be, amiért mindig is hálás leszek. Rengeteg mindent mesélt, ami hamar meghozta az ember kedvét. Azt mondjuk nagyon sajnálom, hogy utódja lehetek csak, nem a munkatársa. A szív pedig hát, annak nem lehet parancsolni, a szerelem is e falak közé hozott.

Mit vár el a tanévtől? Nem tart attól, hogy a házvezetőség és a tanárkodás egyszerre nagyon nagy falat lesz? 
Mindenképpen nagyobb tempót és sokkal több munkát fog igénybe venni, mint az elmúlt időszak, amiben ismerkedtem a hellyel. De nem félek a kihívástól. Korábban egyszerre tanítottam, tanultam és a minisztériumban is dolgoztam mellette. Jelenleg azonban csak a Bagolykőn lévő tevékenységek állnak előttem feladatként, úgy hiszem, sikerülni fog mindent a kezemben tartani.

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszolt! 
Én is köszönöm a kérdéseidet, örülök, hogy megismerhettelek.


Várkonyi Zoltán: A nagy visszatérő és Asztrológia professzor


Jó napot! Az Edictum számára szeretnék önnel, mint iskolánk új tanárával egy interjút készíteni. Tudom, hogy korábban már oktatott itt, azonban sokak számára új tanárként jelenik meg a tanári karban. Megengedi, hogy néhány kérdést feltegyek önnek?
Igazából nem az én világom ez az interjú dolog... Majd mindenki megismer idejekorán, meg a tettek amúgy is jobban árulkodnak rólam. Ha mégis ragaszkodnak néhány álmatlan éjszakához, én nem állok vágyaik útjába, ám inkább  attól tartok, hogy kifogytak a témákból, ha így akarják ezt a cikket. Lelkemre venném, ha miattam nem jelenne meg az Edictum, úgyhogy megengedem. Kérdezzen! 

Mesélne nekem kérem néhány szóban magáról?
A Bak jegyében születtem, az aszcendensem Skorpió. Utóbbi szélsőséges cselekedetekre sarkall, amit ugyan igyekszem átminősíteni, de sajnos néha kiderül, hogy a híresztelésekkel ellentétben embernek születtem. Bakságom keménységet és határozottságot adott. Csak annyit várok el másoktól, amit magamtól is, ez viszont nem kevesebb, mint a maximum. Szeretek kivételezni, ha az illető megérdemli, akár pozitív, akár negatív értelemben. Halálos bűn, ha valaki letegez, így az már bele sem kerül a hírhedt zöld noteszembe, ahova a renitenseket írom fel, mert a halottak majd bűnhődnek odaát. Hogy a noteszbe bekerültek mit kapnak? Több figyelmet és rosszabb jegyet. Büntetési célokra az illúziómágiát csak kivételes esetekben használom, bár az utóbbi időben több kompromisszumot kötök ebben a tekintetben. 

Mikor és milyen hatásokra döntötte el, hogy tanár lesz?
Álmomban sem gondoltam volna, hogy az leszek, sőt kézzel-lábbal hadakoztam ellene, hiszen a felmenőim mind tanárok voltak. Mondhatnám, hogy egy tanári dinasztia tagjaként a génjeimben hoztam a készséget, a véremben van a tanítás, de mint lázadó gyermek, bármi lettem volna, csak ne kelljen tanítanom. Anyám halála azonban megváltoztatta a hozzáállásomat, így belesimultam a szülői elvárásokba. Sok év távlatából most már mondhatom, hogy nem bántam meg, sőt tudom, hogy sorsom egyik feladata ez.

Néhány napja már az iskolánkban van. Milyenek az első benyomások? Változott valami azóta, hogy legutóbb itt járt?
Bizonyára vannak változások, de ahogy tapasztaltam, a diákság nem lett udvariasabb, sőt bölcsebb sem. Jó döntés volt visszajönnöm, hogy orvosoljam a problémát. Megkockáztatom, hogy távollétem alatt sokat züllött a társaság.

Hogy esett a választása épp a tanodánkra?
Elkélt ide egy erős kéz. Másrészt a lányomat ide írattuk be az elvált feleségemmel. Eredetileg azért jöttem ide, hogy kezembe vegyem a nevelését. Most már az Élet neveli. Higgye el, az sokkal szigorúbb és kérlelhetetlenebb, mint én valaha is lehetnék. Nyugodtan jöttem vissza, tudom, hogy jó kezekben van. (Az utolsó szó után furcsa mosolyt villant, mely miatt lehet megfontolom a tárgya felvételét. - a szerk.)

Mit vár el a tanévtől?
Mindenek előtt kihívásokat, sok munkát, mert a megszállottja vagyok a tárgyamnak. Sok-sok értelmes diákot, aktivitást az órákon. Ilyeneket szoktak mondani a kollégák? Egyébként, ha komolyan kérdezi... Nincsenek elvárásaim, akkor nem csalódhatok.

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszolt!
Kérem.

Nincsenek megjegyzések: