2016. október 15., szombat

Iskolapadból a Katedrára

Mindig meglepő, amikor egy korábbi iskolatársunk a katedrán köszön vissza. Először nem tudjuk, hogy mit is köszönjünk. Az előző félévben hellóval köszöntünk, most mit tegyünk? Hogyan vívja ki a tegnapi haver a mai tiszteletet, mint tanár? Sok érdekes kérdés merült fel bennem is, azonban az volt a legegyszerűbb, hogy megkérdeztem azokat, akik idén átkerültek ebbe a helyzetbe. A következőkben az ő válaszaikat olvashatjátok.

Böröczky Zoé: Gyógynövénytan


Szia! Az Edictum számára szeretnék néhány kérdést feltenni neked, mint iskolánk egyik új tanárának. Van rám néhány perced? 
De csak mert ilyen szépen kérdezted.

Mikor döntötted el, hogy tanár leszel? 
Véglegesen? Abban a pillanatban, hogy eljutott hozzám a hír. Addig kicsit más terveim voltak.

Tanulmányaid során végig tudtad, hogy a mágustanoda falai között szeretnél maradni? 
Nem. Egészen addig, amíg ki nem derült, maradok, olyan terveim voltak, hogy bejárom a lehető legtöbb helyet, és tapasztalatot gyűjtök. Mivel a növényimádatom az egekben van, a trópusi területeket vettem volna célba, Az utam utolsó állomása viszont biztos, hogy Franciaország lett volna, hogy minden jóval és rosszal együtt visszajöjjek az országba. Ezekről mondjuk most sem mondok le, csak kicsit tovább fog eltartani, míg véghez viszem.

Miért éppen ezt a tárgyat választottad? 
Mert nem tudom. Csak van, kis koromtól kezdve ez az érdeklődésem, de hogy hogy kapcsolódhat ide a családi "örökségem", azt nem tudom. *vigyorog, mint a tejbetök*

Milyen érzés volt, amikor megkaptad az értesítőt arról, hogy a következő tanévben tanárrá válsz?
Fura. Abban a pillanatban változott meg minden. Ugrottak az előtte lévő gondolataim, de nem volt semmi kellemetlenség emögött, csak olyan "Fedezzük fel a világot!" érzés. Kicsit sokkoló, az az igazság.

Mit vársz az első tanárként töltött évedtől?
Hogy bele tudok rázódni ebbe a szerepkörbe is, és minden rendben lesz, fennakadások nélkül.

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszoltál a kérdésekre!
Egy pohár vajsör lesz az ára. *vigyorog* Csak vicc volt. *legyint


Sebastian Jared Selwyn: Legilimencia


Szia! Az Edictum számára szeretnék néhány kérdést feltenni neked, mint iskolánk egyik új tanárának. Van rám néhány perced?
Szia! Természetesen.

Mikor döntötted el, hogy tanár leszel?
Igazából hosszas gondolkodás előzte meg a döntést, legalábbis viszonylag, hiszen gyakorlatilag a tanév végén derült ki számomra, hogy ez a lehetőség is nyitva áll előttem. Mivel a bátyám is tanárként helyezkedett el az iskolában, és ő is bátorított, hogy éljek a kínálkozó alkalommal, így végül nem sokkal a vizsgaidőszak vége előtt döntöttem úgy, hogy elfogadom az állást, és megpróbálkozom a tanítással.

Tanulmányaid során végig tudtad, hogy a mágustanoda falai között szeretnél maradni?
Egyáltalán nem. Sőt, ez teljes mértékben derült égből villámcsapás módon történt, hiszen éppen csak befejeztem az első mestertanonci évemet, de nem volt jelentkező a legilimencia tárgyra, ami viszont nekem nagyon is testhezálló. Így kerültem képbe, teljesen véletlenszerűen.

Miért éppen ezt a tárgyat választottad?
A legilimencia számomra egy roppant fontos varázstudományág, amelyben maximálisan teljesítettem a képzési követelményeket annak idején, és a tudásomat szívesen adnám tovább arra méltó embereknek. Ráadásul ez az egy papírom van végzettségről a VAV-on kívül egyelőre.

Milyen érzés volt, amikor megkaptad az értesítőt arról, hogy a következő tanévben tanárrá válsz?
Örültem neki, mert végre egészen biztosan nem kell a diákok között laknom, ráadásul az előző munkámat is ott hagyhattam.

Mit vársz az első tanárként töltött évedtől?
Nehézségeket. Nagy az esély rá, hogy minden diákom idősebb lesz nálam, ez pedig biztosan fog problémákat okozni, főleg akkor, amikor nem a gyakorlati diákokkal lesz órám. Egyébként meg nem áltatom magam, szinte biztos, hogy ez egy bosszantó munka lesz, de legalább olyan tárggyal foglalkozhatok, ami érdekel.

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszoltál a kérdésekre! 
Én köszönöm a megkeresést!


Seth Gareth Selwyn: Bűbájtan és Sötét Varázslatok Kivédése


Mikor döntötted el, hogy tanár leszel?
Csaknem egy évig az Ouroboros antikvitásnak dolgoztam, azonban hiába volt imádnivaló főnöknőm, nem találtam meg a helyem. Valami stabilabbat kerestem, ami elég időt és teret nyújtana a kísérleteim folytatásához, így amikor megláttam, hogy megüresedett a poszt, nem sokat gondolkodtam.

Tanulmányaid során végig tudtad, hogy a mágustanoda falai között szeretnél maradni?
Nem, egyáltalán nem így terveztem - mivel az angol rendszerből léptem át, nem tudott nekem annyit nyújtani, amennyire szükségem lett volna. Jobbnak láttam letenni a vizsgákat és autodidaktaként folytatni tovább, még ha szép emlékek is kötöttek ide.

Miért éppen ezt a tárgyat választottad?
A Bűbájtan adta magát, mindig kiemelkedően jól teljesítettem belőle, és a kenyeremet is feltalálással, tárgyak bűvölésével akartam keresni. Az alapokon kívül patrónus-bűbájt és nonverbális varázslást is taníthatok az érdeklődőknek. Ami az SVK-t illeti, hiányoltam ezt a tárgyat és nyílt titok, hogy felmenőim közt több halálfaló is van - épp emiatt tudom, mennyire veszélyes, ha nem tanítjuk józan elővigyázatosságra és önvédelemre a diákokat, még ha békeidőben feleslegesnek is tűnhet.

Milyen érzés volt, amikor megkaptad az értesítőt arról, hogy a következő tanévben tanárrá válsz?
Kellemesen meglepett, hogy az SVK-t is nekem ítélték, egyébként szinte azonnal azon kattogtam, mivel és hogyan kezdjem. Örülök a lehetőségnek, azért is, mert a barátaim, mentorom oldalán dolgozhatok.

Mit vársz az első tanárként töltött évedtől?
Hát nem azt, hogy majd egy szál magamban megváltom a világot. Annak mindenesetre örülnék, ha sikerülne a diákokat verseny(és élet-)képesebbé tenni, mert érzéseim szerint túl nagy hangsúlyt kap a különleges képességek oktatása, a többségben lévő szimpla mágiahasználók rovására.

Nincsenek megjegyzések: