2023. április 15., szombat

Felsült, nem sült?

A Nagyteremben éppen csak el lehetett kapni Reiner Kende, "Viccelsz? Először a Túlélési Alapismeretek vizsga. Utána jöhet a Sárkánytan, öregem." mondatát. Ahogyan a lampionok alatt Simon Gellértet is, aki a következő felfedezésre jutott: "Össze kellene terelni ifj. Hollót meg Zámborit, ha már mindketten ennyire szerelmesek a manába". De vajon a srácok a vizsgákon is ennyire a helyzet magaslatán voltak? És a többi diák? Na, pontosan ezért szenteltük a hónap körkérdését a tanároknak! Elárulták, melyek voltak az idei vizsgák legemlékezetesebb pillanatai. Aranyköpéseket, asztalborogatásokat, végkimerültségben vizsgalapon alvó diákokat, bármit szívesen fogadtunk, és meg is kaptuk.


Denis A. Brightmore - Sárkánytan
Hogy melyek? Akik bejöttek megírni.

dr. Reece Laines - Mágusjog
A legemlékezetesebb mindig az, ha valaki nem halálsápadtan és félve jön be megírni a vizsgáimat, de gondolom, nem erre vagy kíváncsi. Talán azt emelném ki, amikor egy navinés delikvens az izgalomtól kiadta a bemeneti oldalon a reggelijét - gondolom jobb híján - a táskájába. Innen is szeretnék tőle elnézést kérni még egyszer, ha a tárgyam ennyire ijesztő!

Holló Albert - Varázslástani Alapismeretek Vizsga (VAV)
A vizsgán ennyire gyérül teljesítő népséget még nem láttam. Három, azaz három bátor próbálkozó volt, egy elvérzett, egy átcsúszott, egy kiváló. Ez már önmagában emlékezetes. Ehhez pedig hozzájön a szavazás, mely szerint az én vizsgám volt az egyik legnehezebb. A vizsgázók többszöröse szavazta meg ezt a nem túl pozitív jelzőt, és azon elmélkedem az eredmény és a szavazók száma felett, hogy vajon ekkora traumatikus élmény voltam a vizsgámmal, vagy a negyedévesek rettegnek már előre, hogy mi lesz velük jövőre? Nem mintha ne tennék helyesen. A Varázslástani Alapismeretek Vizsga nem vicc! Köszönöm a négy lelkes, "legkönnyebb" szavazónak, de az elmúlt éveket tekintve úgy vélem, ők optimista alsóbb évesek, tanuljanak szorgalmasan, hogy büszke lehessek rájuk.

Ifj. Holló Albert - A varázsvilág alapjai
Határozottan úgy vélem, hogy idén Bontovich Sára volt az, aki feltette a pontot arra a bizonyos i-re. Ártatlan bemelegítő kérdésemre a lehető legőszintébb választ adta, akkora betűkkel, olyan erős tintalenyomattal, hogy három másik vizsgalapra is átivódott, és rendesen eltüntetni se lehetett. Innen szeretnék elnézést kérni Polaris Jomana, Kis Laura és Hollósi Zalán tanulóktól, akik vizsgalapján halványan szerepel a SZARUL szó. Nem én voltam, és nem úgy gondoltam. Én az voltam, aki a vizsgalap végén a mosolyfejet rajzolta. Ezen felül szerencsére nem volt semmilyen incidens, és úgy vélem Bontovich kisasszony lelkiállapota is helyreáll az új tanévben, amikor már nem leszek az oktatója.

Ivanich R. Benett - Hoppanálás
Az én tárgyam esetében az igazán emlékezetes pillanatokat a gyakorlat, vagyis maga az éles hoppanálás tartogatja. Hiszen bármi megtörténhet, ha valami nem úgy sikerül, ahogyan azt az izgatott vizsgázó eltervezte... Ez persze sosem szégyen! Azt se fogom elfelejteni, hogy néhány diákomat a kérdéssor komoly gondolkodásra késztette, és kialakult köztünk egyfajta vita a tananyagról. Szerintem ebből látszik, hogy valaki tényleg figyel az órákon, és elhivatottan érdeklődik a képesség iránt.

Kasza Fanni Stefánia - Asztrológia
Szerencsére rengeteg csodás vizsgát olvashattam, azonban nálam sem maradtak el az aranyköpések, halandzsák és a jóvanazúgy válaszok. Itt a három abszolút kedvencem:

Feladat: Definiáljon asztrológiai kifejezéseket!

Anonimitást kérő elsősöm.
Házcsúcsok:...
Válasz: Kémények, amiknek csúcsa van.

Feladat: Válasszon ki és jellemezzen öt bolygót!

Wesselényi Arabella Valéria
Válasz: Nap. Nagy, meleg és ragyog. Persze nem annyira, mint Én!

Feladat: Igaz vagy Hamis. Állapítsa meg az alábbi állításokról, hogy igazak-e vagy hamisak:

Folyóügyekben jártas negyedikesem.
Víz típusú ember a nedvesség súlyosságát és nyirkosságát idézi fel.
Válasz: Azért, mert bepisilt.


Návay Regina - Túlélési Alapismeretek

Feladat: Nevezz meg két érdekes ninja praktikát, amely hasznos a túléléshez.

Reiner Kende
Válasz: "Naná, hogy a tengervíz sótalanítása!
A ninják baromira menők, de el kell ismerni, hogy messze nem annyira, mint egy hydromágus.
Mázatlan cserépedényben forralnak sós vizet, hogy az agyag beigya a sót. Ezt egy hydro megoldja anélkül, hogy a kezét mozdítaná, amely állítás bizonyítja a fentebb említett tényt. Hasznos ninja praktika lenne elemi mágusokkal barátkozni, ami kölcsönös segítségen alapuló barátság lenne - a legtöbb elemistának nem árt gyakorolni a túlélést."

Marina Darik
Válasz: ezek nem azok a ninják (avagy jó tanácsok a Tini Ninja Teknőcöktől)
Possess the right thinking. Only then can one receive the gifts of strength, knowledge and peace.
You work in the shadows -- in secret.
We choose what holds us back and what moves us forward.
that ultimate mastering comes not from the body, but from the mind
Fighting’s For Grownups, And That’s Only If You Got No Other Choice.


Oshiro Noa - Asztronómia
Nos, hol is kezdjem... Az remélem közismert már a diákság körében, hogy a nálam kiválóra vizsgázók valami kis jutalomédességet kapnak tőlem, szóval ők mindig bevésődnek az emlékezetembe, ugyanis nincsenek túl sokan. Sőt, ami azt illeti, az idei körben egyre többen hajtottak arra, hogy csak átcsússzanak valahogy. Ezek a mai fiatalok - mondhatnám, pedig én sem vagyok még valami öreg! Akinek van ötlete, hogy mit tehetek a sok unott arc ellen, az megtenné, hogy a szerkesztőkön keresztül eljuttatja hozzám a válaszát? Köszönöm!

Reményi Emma - Pszichológiai alapismeretek  
Őszinte leszek, az idei vizsgák mindegyike olyan volt, hogy nyeh, nyeh, elmegy, mindenki a minimumra, vagy a kiváló minimumára törekedett, én meg egy idő után már nem is erőlködtem, hogy felfedezzek bármit is, ami különlegesebbé tesz akár csak egy vizsgát is. Aztán, mikor már feladtam a reményt, a kezembe fogtam Bontovich Miksa vizsgáját. Már előre tartottam tőle, hogy mit fogok kapni, mégiscsak egy ivarérett férfi, aki már dolgozik is, és mind tudjuk, hogy elég látványosan tudja kifejteni a véleményét. Felkészültem minden kritikára, ami a pszichológiát érintheti, és akkor... Nem szoktam sírni, de könnybe lábadt a szemem. Az a dolgozat, őszintén mondom magának, minden idők leggyönyörűbb vizsgája volt. Precíz, mindenre kiterjedő, olyan részeket is érintő, amikről egyáltalán nem beszéltünk, és mégis tudom, hogy a saját szavaival fogalmazta meg. Lehet szidni, a legtöbb esetben nem mondom, hogy nem alaptalan, de amit kaptam tőle, a csodálója lettem. Pedig ilyen velem szökőévente egyszer, ha megesik. 


Nincsenek megjegyzések: