2019. július 15., hétfő

Cukkini-pizza és smoothie recept

Aloha! Most, hogy itt a nyár, nem sok kedvünk van a meleg konyhában sütni-főzni, amikor kint is van vagy 40 fok. Nos, egy egyszerű finomságot hoztam, amit elsüthettek baráti partikon is, nem kell hozzá sok minden és variálni is kiválóan lehet a feltéteket. Eredetileg sütit szerettem volna hozni nektek, de erre kaptam most ihletet, nézzétek el nekem. :)

Cukkini-pizza

Na, először is, amire szükségetek lesz, az egy jóféle cukkini, a mennyiséget ti szabjátok meg, a
lényeg, hogy meg legyen mosva és pucolva. Ezt óvatosan késsel vágjátok fel karika-szeletekre, mintha pizzák lennének.
Ezután egy tepsit kenjetek be olajjal vékonyan, nem kell túlzásba esni, csak annyira, hogy a minipizzáink tudjanak sülni rendesen.
A következő lépés, hogy bekenjük a tetejüket vajjal és pizzakrémmel, rá a husit, vegánok ezt a lépést akár ki is hagyhatják. A feltétek tárháza gyakorlatilag végtelen, nagyjából azt tesztek rá, amit kedvetek tartja, én pont ezért szeretem télen-nyáron.

A sütőben sütjük körülbelül 15-20 percet puhára, majd kivéve rárakjuk a sajtot a tetejére, de igazából ez a procedúra elhagyható, én kicsit folyósabban jobban szeretem rajta a sajtfeltétet.
Nagyjából 30-40 perc alatt kész van, de ha előbb puhára sül a cukkini, hogy már egy hústűvel/villával is át tudjátok bökni, akkor már nincs is további teendő vele, ki lehet venni tányérra a csemegét, és lehet falatozni, jó étvágyat!

Nekem a darált húsos verzió vált be, de a csirkemellsonkás is nagyon finom.

Smoothie

Amire szükségetek lesz: víz vagy tej, 1 alma, 1 banán és 1 őszibarack. Befőttet is lehet használni hozzá nyugodtan, s akkor még jobb, mert édesíteni sem kell a végeredményt, maga a befőttlé lesz a folyadékalapunk akkor hozzá. Illetve ízlés szerint cukor/édesítőszer, fahéj, esetleg tejszínhab, ki hogy szereti.

Elkészítés módja: A gyümölcsöket megmossuk, meghámozzuk, felszeleteljük apró kockákra, és turmixgépbe/mixertálba tesszük. A banánt meghámozzuk, felkarikázzuk a többi gyümölcs közé. Ezután hozzáadjuk a folyadékot és az édesítőt/cukrot, majd ezt az egyveleget csomómentesre mixeljük. Ha ügyes voltál, akkor egy jóféle hűsítő gyümölcslevet kaptál eredményül, amit díszíthetsz a fent soroltakkal, gyümölcsdarabokkal is pluszba, vagy akár csokoládét is rakhatsz hozzá, ha nem vagy nagyon diétára fogva.

Kedves egészségetekre váljék!


Nincsenek megjegyzések: