2018. június 15., péntek

Wittner Stella, az Eridon tökéletes példája




Kedves Stella, köszönöm, hogy elfogadtad a felkérésemet erre az interjúra. Kezdjük rögtön az elején: édesapád rendszeresen Laurának hív, miért van ez?
Szeejja, Marci - vigyorgok rá szélesen a fiúra. - Ilyenek az apák; legalább a nemem eltalálja, nem? Mármint, gyakran megesik, ha nem egy gyerek van, hogy összekeverik őket. Nekem két bátyám van, legalább nem vagyok "Dávid" vagy "Gergely". Gondolj bele, milyen fura lenne már, hogy Gergőznöd kéne. Szerintem. Stella vagyok, mindenki így szólít, vagy eszerint becéz. A Laurát nem használom, de ő szeret ehhez ragaszkodni, mintha muszáj lenne. Nem tartott lépést a korommal, de mindig arra fogja, hogy anyára hasonlítok. Pedig... mondjuk lehet.

Akkor én tutira nagyon csípném anyudat. Majd ha egy nap erre jár, dobj egy baglyot. Térjünk még vissza egy kicsit apukáddal való kapcsolatodra: mennyiben változott meg az életed attól, hogy édesapád a falu polgármestere lett?
Vannak, akiket ez érdekel, és szeretnének jóban lenni velem, mert azt hiszik, hogy ez az "ismeretség" beváltható szívességre; meg vannak, akiket nem is mozgat meg. Én sem verem nagydobra. Igazából ugyanolyan ember, mint Ferenc bácsi, aki a piacon halat árul. Amúgy most akciós nála a harcsa, és nagyon finom ám! Amúgy... közelebb van, egy nagyon fura titkárnőt tart, és eléggé csúnya az irodája. Más új, azt hiszem, nincs.

Egy olyan kötött, és határozott férfinak szinte kötelező egy olyan gyermek, mint te. Mennyire jó a kapcsolatotok? Könnyen ráhangolódik az olyan intenzív impulzusokra, mint amiket te küldesz?
Erről lehet, hogy őt kéne megkérdezni. Szerintem velem nem nehéz szót értenie senkinek, jól megvagyok bárkivel. Nem szoktam igazán aggódni azon, hogy ne passzolnék valamivel. Mióta szétköltöztek anyával, talán nem annyira szorosak a családi kötelékeink, de ennyi.

Mely szavakkal tudnád a leginkább leírni magad?
Stella. Nem a sör. Buli. Mozgás. Baj. Színek.

Pedig szerintem lehetnél márkaarc is akár... Ismertebb szülővel sosem könnyű. Másabb lett az iskolatársak hozzád való viszonya attól, hogy már ismert az apukád?
Nem igazán vettem észre. Lehet, hogy van, aki ezért keresi a társaságom, de amíg jól érzem magam, és nem apámról kell beszélgetni... who cares?

Mi az, amit a leginkább szeretsz az iskolában és a házadban?
A suli olyan... nem tudok rá jó szavakat, de elvagyok vele. Elég nagy hely nekem bármire is. Az Eridont már könnyebb leírni. Vidámak, szeretnek mindenfélét csinálni, és elég lelkesek is az itteniek. Könnyű velük együtt élni; gondolom a házvezetőinknek már nem annyira. Szeretem, hogy a
tesómmal egy helyen vagyunk - jó, nem mindig, de ja.
Ha egy napra bárki lehetnél és bármit megtehetnél, kivé változnál, és mi lenne a legfontosabb intézkedésed?
Uh, erre több tervem is lenne. Túl sok is. De például lennék Dávid. És összeszednék neki valami szép lányt. Vagy rátetoválnám valaki háta közepére, hogy "NEVER DON'T GIVE UP". Lehetőségem annyi, mint a tenger!

Tudod már, hogy mi leszel, ha nagy leszel?
Gyümölcs a Jogobellában. Lehetőleg eper, azt sokan szeretik. De még nincsenek terveim, még jóóóó messze van az, hogy nekem erről dönteni kelljen. Anya szerint hirtelen vagyok és impulzív, nem kizárt, hogy majd csak az alapképzés után jövök rá, mit is akarok.

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszoltál nekem!



Nincsenek megjegyzések: