2016. május 15., vasárnap

Zenél a Bagolykő

Egyik kedves olvasónk kérésére nekiveselkedtünk, hogy összegyűjtsük és felkeressük azokat a tanodabelieket, akik zenével foglalkoznak. Megkérdeztük tőlük, hogy mióta muzsikálnak, miért kezdték el, milyen hangszeren játszanak, milyen műfajok állnak közel hozzájuk és mit is jelent számukra tulajdonképpen a zenélés.


Artemisia Rubya professzor - hegedű
Kilenc éves korom óta hegedülök hobbi szinten. Szívesen játszom modern vagy búskomor darabokat, de Vivaldit is. Azért szeretek játszani, mert megnyugtat a zene és a tudat, hogy általam hangzik fel.

Katona Gréta - gitár
11 voltam, amikor elkezdtem gitározni, szóval 4 éve tart ez a szerelem. Apának köszönhetem, ugyanis kiskorom óta imádom a rockot, amivel ő ismertetett meg. Nagyon lekötöttek a gitárszólók és úgy gondoltam, milyen klassz lenne már, ha én is el tudnám játszani a kedvenc zenéimet. Jórészt Guns N' Roses és AC/DC számokat tanulok, de van a listán pár Tankcsapda és Rolling Stones dal is. Mugli származású vagyok, sajnos még nem volt alkalmam megismerkedni a mágusvilág együtteseivel, de igyekszem bepótolni a kimaradást. A zenélés számomra hobbi: lefoglal, fejleszt és még élvezem is. 

Vitéz Rebeka - gitár
Lassan öt éve gitározom. Azért kezdtem el, mert a bátyám volt a példaképem és mindent úgy csináltam, ahogy ő. Mostanra elég sokat fejlődtem, és egészen profin megy a zenélés. Igazából csak egy jó hobbi és komolyabb terveim sincsenek vele.


William Eric Payne - gitár és dob
Nagyon kicsi korom óta nem tudok mit kezdeni azzal, hogy hirtelen dühbe gurulok. Olyankor valamit szét kell vernem, emiatt gyerekként elég sok játékot zúztam be. Nincs konkrét indok, hogy mi váltja ezt ki belőlem, mármint ilyen témák, amikre begurulok, hanem csak úgy megesik. Mostanában már valamennyire tudom kezelni, de hét éves voltam, amikor egy pszichológus javasolta, hogy kezdjek el hangszeren játszani. Olyanon, amiért nem kár. Így jött a dob. Aztán később a gitár, az olyan tizenkettő körül. Nem hivatás, és nem kedvtelés, inkább terápia, ahogy a zenére tekintek. Elhagyni lehet el tudnám, de nem akarom, mert szeretem, amit csinálok. Nagyon szeretem a zúzósabb számokat, de jó vagyok abban is, ha nyugisabbhoz van kedvem.

Végül -de nem utolsó sorban- pedig következzen egy iskolai banda, a Sweet Nightmare együttes, melynek tagjai Tüszőfűi Lilith, Hayley L. Martinez, Rachel Octavia Amber és Isaac Matthew Philips.

Tüszőfűi Lilith - gitár és ének
Számomra a gitár, a zene jelképezi a szabadságot. Nincs olyan, amit ne lehetne elgitározni, eljátszani. A szüleim figyelme miatt, majd az ő bosszantásukra kezdtem el gitározni kb. hat-hét éves koromban. Közép és profi szint között játszok. Terveim nincsenek annyira, de lehet, hogy rendes hivatás lesz ez. Végül is nem egy profi gitárossal találkoztam. Talán a legjobb a suliban az az, hogy többször is gitározhatok, meg zenélhetek másokkal. Pl. bandában, vagy csak rögtönzésként. A gitár, a zene egy olyan dolog, amit sokan ismernek. Sokkal könnyebb azzal barátkozni, mint anélkül.

Hayley L. Martinez - ének, gitár és dob
Hát, a kis világomban történt valami szomorú, amit most -ha nem haragszol meg- nem mondok el, mert végül is nem ez az interjú célirányzata, vagy mije. Na szóval azóta fókuszálok jobban a művészetekre, így a zenében is benne vagyok. Leginkább énekelni tudok, de zongorázgatni, meg dobolgatni is tanulgatok. Lehet, hogy nem látszik, de a rockos kis csajszi még mindig él és virul bennem. De bármire nyitott vagyok.


Rachel Octavia Amber - zongora
Négy éve zongorázom. Azért választottam ezt a hangszert, mert mindig is tetszett a dallama. A szüleim felfogadtak egy magántanárt, aki nagyszerűen tudott zongorázni és lelkesen oktatott, így gyerekjáték volt megtanulnom megszólaltatni ezt a hangszert. Szerencsére már az elejétől fogva egészen jól ment a zongorázás, úgyhogy néhány hangversenyen is felléptem. Kedvtelésből csinálom, beléptem nemrég a Sweet Nightmare nevű csapatba is, hogy időnként játszhassak ezen a gyönyörű hangszeren és szórakoztassam a nagyérdeműt. A zenélés számomra kikapcsolódást jelent, nincs komolyabb tervem a zongorázással kapcsolatban a jövőben, számomra ez mindig hobbi marad, mert az igazi szenvedélyem a fotográfia.

Isaac Matthew Philips - gitár
A zene számomra egy örömforrás, elmenekülés a való világ elől. Ez már nagyon régóta így van, mióta az eszemet tudom. Talán két éve kezdtem gitározni, azóta pedig az egyik kedvenc elfoglaltságom. Az álmom, hogy egyszer majd, ha megnövök, ezzel foglalkozzak. Leginkább rock és country műfajban mozgok, de mindent eljátszok, ami megtetszik. Lassan már dalszövegeket is írok. De csak lassan. :D


Ha esetleg téged kihagytunk a Bagolykő Zenésztárából, vagy tudsz még iskolabeli muzsikusokról a felsoroltakon felül, írj baglyot Adam Kensingtonnak!

Nincsenek megjegyzések: