2020. augusztus 15., szombat

Tanévzárás

Tanáraink mesélnek

Egy-egy tanévet túlélni nem csak nekünk, diákoknak kihívás, hanem a minket oktató tanároknak, ránk vigyázó házvezetőknek és helyetteseiknek is. A mostani tanév végén őket kérdeztük, milyennek élték meg az idei évet.

Ambrózy Henrik - Okkultizmus és fekete mágia
Köszönöm a megkeresést, kedves Odett. Leszámítva néhány intermezzot... *itt jelentőségteljesen pillant a lányra* ...úgy gondolom, ez az év is a tervek szerint alakult. Minden diákommal maximálisan meg vagyok elégedve és remélem, hogy jövőre is viszontláthatom őket az óráimon.
És csak egy kis apróság: természetesen van olyan emlékem, amit sohasem felejtek el, de ez olyan titok, amit most nem árulok el Neked. Talán majd egyszer... *elmosolyodik és rákacsint*

Anastasia Strakhova - Gemmológia, Mineropathológia
Az év mondhatni csendesen telt el a gemmológia frontján. A tanulók teljesítménye az elmúlt évekhez viszonyítva nem tért el az eddig megszokott szinttől. bár a tanulmányi kiránduláson való részvétel és a tanórán kívüli különmunka nem volt a legnépszerűbb a diákság körében. Ennek ellenére a vizsgaidőszakban egységes és jó eredményekre számítok. A jövő évben pedig szeretném a tanulókat több olyan intézménybe elvinni, ahol közvetlenebb módon szerezhetnek tapasztalatokat a kövekkel való gyógyítás mibenlétéről és sokrétűségéről. Így egyebek mellett az ELME is az egyik potenciális célpontunk lesz.

Ardai Tánya - Átváltoztatástan, Navine HVH
A tanórákon nem sok minden változott az évben. Ugyanúgy megvannak a legszorgalmasabbak, és azok, akik még félnek egy kicsit az átváltoztatástól. De szerintem mindenki nagyon szépen fejlődött idén is. Büszke vagyok az összes kis nebulóra.
Ami a házvezető-helyettesi posztot illeti, már egy fokkal nehezebb volt. Kezdve ugye az év eleji levitásokkal, egészen a bajkeverőkig. De szerencsére enyém az iskola legjobb partnere. Misha fellép, amikor én nem tudok, én pedig, amikor ő nem. Kiegészítjük egymást, ahogy azt kell. Már csak azt remélem, a navinések is meg voltak velünk elégedve. *mosolyog szélesen*

Damyan Volkov - Rellon HV
Hm, úgy gondolom, remek tanévet zárhatunk. A kviddics szezon izgalmait ismét sikerült az utolsó pillanatokra hagyni, de egész sok új játékos csatlakozott - bár közel sem elég a Rellonból, úgyhogy erről még tárgyalunk. Nyilván megvoltak a nehézségei annak, hogy hirtelen a nyakunkba szakadt egy rakás gyerek, elég széles korosztályt lefedve, ráadásként néhány levitással az év elején. De úgy gondolom, Norával ügyesen vettük az akadályokat, tökéletes kis prefektusi és segítői gárdánkkal karöltve. Egész jó esélyünk van a házkupa elnyerésére, bővült a körlet egy meglehetősen izgalmas figurával Darwin, a húsevő növény személyében, tartottunk egy fergeteges sárkányos bulit, és ez még csak a kezdet! Természetesen akadnak terveink a következő évre is, hogy hasonlóképp fergetegesen emlékezetessé tegyük. Élveztem minden pillanatát! *bár utóbbi kijelentés igazságtartalma megkérdőjelezhető, megvillant egy széles, kedves mosolyt*

Déry-Hajnal András - Mitológiák és Vallások
Igazán izgalmas tanéven vagyunk túl, amiben 49%-ra szerettem volna buktatni valakit, aki nem is tanulja a tárgyamat, majdnem megvertek egy kedves gesztus miatt és, amiben vért izzadva küzdöttem a tantárgyi pénzkeretem emeléséért. Azt hiszem, nem volt olyan perc, amikor unatkoztam volna.
Egész évre vetítve is azt mondhatom el, hogy imádtam itt dolgozni, remélem a vezetőség elégedett velem és a következő tanévre is megkapom az engedélyt, hogy itt taníthassak. A legemlékezetesebb azt hiszem, a Jules-szal közös reggelik, amikor vékony jégen táncolva feszegettem a határait. De minden diákokkal történt beszélgetés, végeláthatatlan tanári értekezlet elvarázsolt.

Eleanora Savannah Vila de La Rosa - Káros Szerek Ismerete, Ragálytan, Rellon HVH
Bevallom, nem igazán tudtam, mi vár rám, mikor elvállaltam a Rellon házvezető-helyettesi pozícióját, de kimondottan pozitív élmény volt. Damyan-nel élvezetes a közös munka, a diákok pedig aktívak és szorgalmasak, de ezt természetesen mindenki megtudja majd az évzárón, hiszen csodásan teljesítettünk. *hátradobja hosszú, fekete haját a válla fölött* Egyébiránt a diákok érdeklődőek voltak a tantárgyakkal kapcsolatban és itt is megjegyzem, hogy különösen elégedett vagyok az egyik tanársegédemmel, Zippzhar Máriával, érdekes módon semmit sem tapasztaltam azokból a tulajdonságaiból, melyeket a rossz nyelvek pletykáltak...
Ez a tanév egy új élmény volt, igen meghatározó eseményekkel, ezért is gondolom úgy, hogy a továbbiakban is örömmel tanítok az intézmény falai között. Mindenkit várok vissza az óráimra jövőre, a rendbontók pedig tombolják ki magukat, mert legközelebb nem leszek ilyen elnéző! *szélesen mosolyogva kacsint rá Odettre*

Emily Dorothea Fisher - Önismeret, Pszichológiai alapismeretek, Eridon HV
Az idei év nem kis kihívás volt, hiszen elég nagy fába vágtam a fejszém azzal, hogy házvezetőnek jelentkeztem az Eridonba. Szerencsésnek mondhatom magam, a fogadtatás jó volt, a fiatalokkal nagyon könnyen megtaláltuk a közös hangot, így nem ment a tanítás rovására. Nagyon jól vettük együtt az akadályokat, ami persze nem jelenti azt, hogy nem voltak hullámvölgyeink, de szerencsére mindig visszataláltunk a pozitív oldalra, elvégre mi vagyunk az Eridon, nem nagyon érünk rá búslakodni. Jó a közösségünk, összetartóak vagyunk, ami szintén nagy pozitívum volt. Én magam is eridonosként végeztem anno, jó volt visszacsöppenni a ház életébe.
Idén azt hiszem, a diákok sokkal jobban érdeklődtek az iránt, hogy milyenek is ők valójában, milyen személyiségjegyeik vannak. Sokkal több beszélgetős és kevesebb száraz tananyagos órám volt, aminek nagyon örültem.
Két igazán emlékezetes pillanatom idén az eridonos kirándulás Szalamantonra. Nagyon jó hangulatban telt, sok érdekességet megtudtunk a településről és egy fantasztikus előadást láthattunk a Mirákulum előadásában. Emellett pedig az, hogy az egyik diákom megszökött, az ilyen emlékeket nehezen felejti el az ember, de szerencsére visszatalált hozzánk.

Keserű Mátyás Flórián - Levita HV
Köszönöm a megkeresést! *vakarja meg zavartan mosolyogva a tarkóját* Mint egészen új a szerepkörben, nagyon örülök, hogy már nem csupán az órákon találkozhatok a diákokkal, de kicsit második otthont is teremthetünk számukra Izabellával. Bár az év ebből a szempontból kifejezetten érdekesen indult az átalakításokkal, a többi ház segítségével - melyet ezúton is szeretnék megköszönni - senki sem maradt problémákra érzékeny fülek nélkül. Nagyon hálás vagyok minden levitásnak, amiért ilyen szépen vették az akadályokat, büszke vagyok rájuk a tanév során nyújtott teljesítményükért és életkedvükért, amely kétségkívül átszövi a tornyukat, tornyunkat. Nincs olyan, amit bánnék az évben, ha van is, ami nem úgy sikerült, ahogy elterveztük, hát ez van, ebből is tanulunk, hogy legközelebb jobban csinálhassuk.
Szeretnék több apró eseményt a házban, közös szülinapozásokat, vagy akár csak egy hirtelen szárba szökő ötlet végett a klubhelyiségben eszem-iszomot - természetesen takarodóig. Szeretnélek jobban megismerni titeket, hogy már a lépteitek alapján meg tudjam mondani, ki lopódzik az ajtó elé, és szeretném, ha ti is annyira élveznétek az itt töltött napokat, mint én teszem. Vagy még jobban. Sok sikert kívánok mindenkinek a vizsgákhoz, de ne aggódjatok, számomra - és talán Izabella nevében is mondhatom, hogy számunkra - már most bizonyítottatok!

Mikhail Sergejevics Kazanov - Navine HV
Őszintén, bár eleinte izgultam, hogy ide való vagyok-e, házvezető posztra, nagyon megszerettem a helyem. Kellemes a légkör itt a navinében. Egyre többen vagyunk, új élményeket szerzünk és együtt küzdjük le az akadályokat. Nagyon szeretek navi apu lenni! Tanulás terén még van hová fejlődnünk. Egyénileg elég jó jegyeik vannak a gyerkőcöknek, ahogy tapasztaltam, meg büntetéseket is csak hébe-hóba kapnak, sőt a pletykákkal ellentétben engem sem dobáltak meg plüssállatokkal, szóval a magatartásuk eléggé jó. Pontversenyi szinten viszont tényleg vannak elmaradásaink, amit jövőre remélem, pótolni fogunk. Természetesen nem sikerült mindent véghez vinnem, amit elterveztem, azonban, ami késik nem múlik, csak a következő tanévre tolódik. Van néhány igen jó emlékem. A diákokkal töltött személyesebb pillanatok mondjuk. Még ha meg is kell őket néha mentenem. Emellett a kis tréfa, amit az év elején kaptunk, végül talán jobban összekovácsolta a közösséget, ezért az az időszak is emlékezetes marad számomra, több jóval mint rosszal. Azt hiszem.

Nadia Rosales - Mugliismeret
Ez volt az első tanévem itt a Bagolykőn, és azt kell mondanom, hogy nagyon jól éreztem magam! Már az első napomon kedvesen fogadtak, ennek hála sikerült könnyedén beilleszkednem. Az elején akadtak gondjaim a tájékozódás kapcsán, mert hatalmas ez az épület, de pár héten belül már nagyjából tudtam, hogy melyik terem hol található, onnantól kezdve már nem is késtem az óráimról. *mosoly*
Tudja, az első napokban még egy kicsit tartottam attól, hogy az itteni diákoknak mi lesz a véleménye a Mugliismeretről, mint tárgyról, hisz igazán messze áll ez a varázsvilágtól. Aztán pozitívan kellett csalódnom, hisz a kisebbektől kezdve egészen a felsőbb évfolyamokig nem volt olyan csoportom, ahol ne érdeklődtek volna. Igazán lelkesek voltak, a Mugli Eszközök téma volt az egyik kedvencük. Persze, akadtak nehezebb napok, azok a borús, esős délutánok, de összességében azt kell mondanom, hogy az én tanórámon aktívan szerepeltek. Még kirándulást is terveztünk: a felsőbb éveseknek ígértem egy kocsmatúrát, de az elmaradt. *mosoly* Sebaj, a következő tanévben reményeim szerint megvalósulhatnak ezek a kirándulások.
Sajnos nekünk, tanároknak bizonyos keretekhez kell igazodnunk az óratartások kapcsán, a tanmenetet is úgy kell összeállítanunk, hogy nagyjából az adott témakörből mindent megismertessünk a diákjainkkal, de sok esetben kénytelenek vagyunk kihagyni érdekességeket, hogy mindenre jusson idő. Szívem szerint megdupláznám a Mugliismeret órákat, még nagyon sok mindennel megismertetném a diákságot, de tudjuk, hogy vannak ennél fontosabb tantárgyak is.
Emlék? Hajjaj, nem is egy. *itt elmosolyodik, hisz van, ami nem publikus* Hm, az évnyitóhoz kedves emlékek fűznek, csodálatos volt, a díszek, a vacsora és az igazgató beszéde. A kollégákat is ott sikerült jobban megismernem, rendkívül jópofa társaság, és még a churrosomból is ettek!
Illetve, az egyik órán megleptek a diákok, néhányan megtanultak egy mugli dalt, és gitárral előadták nekem, később pedig megtanultunk közösen még pár dalt. Ez biztos, hogy örök emlék marad.
U.I: Nem tudom, hogy melyik diák hagyta a küszöbömön azt a cserepes tuját, de ezúton köszönöm, remek kiegészítője lett az új kertemnek.

Vivien Poulain - Szellemtan
Ez az év a beilleszkedésről szólt, ismerkedéssel az iskolával, a diákjaival és tanáraival, így gyakorlatilag minden nap egy új élmény volt számomra, de a legizgalmasabbat a végére tartogattam, ugyanis éppen most indulunk kirándulásra sok lelkes diákkal, szellem lakta helyeket látogatni. Remélem, mindenkinek van elegendő váltás alsóneműje! Csak viccelek! Mindenki egyben, traumamentesen fog visszatérni, becsszó!

Nincsenek megjegyzések: