2019. december 15., vasárnap

Egy mosoly nem kerül semmibe, de...

Kedves Dr. Who,
Nagy bajban vagyok! De tényleg, nem olyan kicsiben, mint mások általában, ez annál jóval több! A minap megtudtam, hogy a legjobb barátnőm hatalmas ajándékkal készül nekem karácsonyra. Kicsit megijedtem, ő elég jómódú családból származik, én viszont nem állok ilyen jól. Saját készítésű ajándékot terveztem be, hetek óta dolgozom rajta, de mi van, ha nem elég? Mi lesz, ha nem fog örülni? Szerinted mi lenne jó B terv? Persze nem az ár a lényeg, de azért mégis rossz érzés lenne, ha nem viszonoznám hasonlóan, nem?
Ajándékparás barátnő

Kedves Ajándékparás!

Ő a legjobb barátnőd, vagyis pontosan ismeri az anyagi helyzeted és téged is, vagyis, ha valaki nem vár el tőled hatalmas ajándékot, az éppen ő. Hidd el, bármit is adsz neki, nagyon fogja szeretni és nagy becsben tartja majd. Ha mindenképpen szeretnél még mellé valamit, akkor azt javaslom, hogy szervezz egy közös délutánt vagy estét, ahol csak ti ketten vagytok, beszélgessetek, élvezzétek egymás társaságát és meglátod majd, egy pillanatig sem lesz hiányérzeted sem neked, sem pedig neki. A szeretet, amit egymásnak adnunk, olyan ajándék, amiből nem létezik legnagyobb, ezt sose felejtsd!


Drága Dr. Who!
Először is engedd meg, hogy kellemes ünnepeket kívánjak neked és a családodnak. Igazság szerint az ünnepek közeledte olyan furcsává teszi az embereket, hogy magam sem tudom miért így kezdtem a levelet. Még az is ritka, hogy valakinek visszaköszönjek a folyosón, alig ismerem őket, most meg annyira hangulatban van mindenki, hogy a menő lányok is köszönnek nekem. Eddig azt hittem, én vagyok a fenyőfa tetején magányoskodó csúcsdísz, lehet ezután is az leszek? De ami rosszabb, a segítségedre szorulok. Egy ismeretlen, nagy doboz hevert az ágyam végében Mikulás reggelén. A nevem volt rajta, de nem merem kibontani. Vajon átverés? Vagy a manók ajándéka? Szerinted?
Kiscsillag

Kedves Kiscsillag!

Köszönöm a jókívánságokat, én is nagyon boldog ünnepeket kívánok neked! Az év vége sok új kapcsolatot, ajtót nyit ki, ilyenkor, ünnepi hangulatban, mind megállunk kicsit, lelassítunk, átgondolunk számos dolgot és felfedezünk nagyon sok olyat, amit korábban nem. Sokszor ilyenkor látjuk igazán az embereket és ilyenkor kezdünk el nyitni, légy nyitott te is. Köszönj vissza. Nem azt mondom, hogy az első szembejövőnek minden titkod áruld el, de ha közelednek feléd, fogadd el. Hogy kitart-e az új évben is ez a kedvesség? Nos, ez azon is múlik, hogy te hogyan reagálsz, mit lépsz. Adj egy kis bátorságot magadnak.
A másik ügyben azt mondom, hogy nyisd ki, bárki küldhette, a manók, a házvezetők, a családod, de az is lehet, hogy valaki, aki szeretne a barátoddá válni. Sosem tudjuk, hogy mit rejt egy doboz, amíg igazán a mélyére nem nézünk. Bátorság! Egy-egy határozott lépés mindig megtérül, legyen ez az időszak most a nagy lépéseké.


Kedves Dr. Who!
Az egyik iskolai bagolynak szerintem a bögyében vagyok (van nekik olyan?), ő az enyémben biztosan, pedig nekem nincs is. A múltkor tök összegyűrve hozta meg az egyik levelemet; aztán egy másik alkalommal úgy repült el a fejem fölött, hogy éppen hogy; majd tegnap egyszerűen rám rikoltott. Mit lehet ilyenkor csinálni? Kinek kell szólni? Vagy úgysem tudnak semmit tenni vele? Akkor ezt csak úgy tűrjem? A többiek szerint eltúlzom. Hát szerintem nem.

Kedves Névtelen!

Az a legszerencsésebb, ha a házvezetődnek szólsz erről első körben, ő és a helyettese azért vannak, hogy a legapróbb gondban is segítsenek és, ha ők nem is tudják megoldani, akkor tudják, hogy kihez kell fordulniuk annak érdekében, hogy a kényelmetlen helyzet megoldódjon. A baglyok egész évben nagyon sokat repülnek, hogy a több száz diák tudja tartani a kapcsolatot családjával, barátaikkal, néha nekik is lehet rossz napjuk, vagy lehetnek fáradtak, megviseltek. Nem biztos, hogy kifejezetten veled van baja, lehet, hogy csak nagyon rosszul jött ki a lépés és ezért történt mindez. Mindenesetre az ügyet a házvezetődnek vagy a helyettesednek jelezd, és ők segíteni fognak, hogy nyugodtan teljen az év utolsó pár napja.

Nincsenek megjegyzések: