2017. május 15., hétfő

Trollolo

avagy az eltévedt trollok és a hősi lelkű navinések esete

Az új tanév sem úszhatja meg furcsaságok nélkül. Épp csak hogy túléltük az első időszakot, mindenkinek sikerült elfogadnia a tényt, hogy a szünet alatt nem lett belőle hercegkisasszony, így sajnos iskolába kell járnia, és akkor mi történik? Megjelenik két troll a gyakorlóteremben. Amikor először hallottam a történetet, bevallom, hosszan néztem arra, aki mesélte, és az elmeállapotán agyaltam, aztán rájöttem, hogy én ennek az esetnek utána akarok járni. Megkérdeztem az illetékeseket, akik aznap ott jártak, hogy rekonstruálni tudjuk az eseményeket. Lássuk, mi is történt!

Május eleje. Kellemes idő. A legtöbb diák várja, hogy kiszabadulhasson a tantermekből, és amint megtörténik, már mennek is ki a szabadba. A kastély szinte elnéptelenedik. Lora Fontaine, elsős navinés diák felfedező útjára indult. "Csak kis ideje kerültem a Bagolykő Mágustanodába. A délutánjaim nagy részét azzal töltöttem, hogy felfedezzem a kastély ismeretlen zegzugait. Pont a szokásos körsétámat tettem meg, amikor találkoztam a két ijesztő fenevaddal. Köpni-nyelni nem tudtam a döbbenettől, elhiheted. A gyakorlótermek előtt észleltem némi félhomályt, a sötét nem engedte körvonalazódni az alakokat. Messziről nem is sejthettem, hogy mekkora bajban leszek pillanatok múlva." Az újonnan érkezetteknél nem ritka, hogy szeretnek felfedezni, hiszen a kastély nagy, a diákok gonoszak, a tanárok pedig imádnak büntetéseket kiosztani, így hát jogos, hogy mindenki szereti megjegyezni, mi merre van. Többen térképet is készítenek. Mégis, illendőségből megérdeklődtem, hogy mit csinált ott aznap: "Azért választottam ezt a helyszínt kalandozásaim céljául, mert Sötét Varázslatok Kivédésén arra kértek bennünket, gyakoroljuk azokat a varázslatokat, melyek az órán elhangzottak. Engem sem kellett félteni, szorgalmas diák révén rendkívül megörültem, hogy ez a terem alkalmasnak bizonyul ilyen varázslatok gyakorlására. De mint tudjuk, ez az elhatározásom majdnem kisebb tragédiába torkollott."
Szegény Lora teljesen leblokkolt, amit nem csodálok, hiszen mégiscsak két trollról van szó, akik nagyon erősek és nagyok, már akkor is, amikor még nincsenek kifejlődve. Mivel azonban agyuk olyan pici, mint egy kő, igazából, ha Lora elsétált volna, akkor se hiszem, hogy ekkora baj lett volna. A történet következő elemeként érkezett Kornai Viktória, aki jó prefektusként egyből bajba jutott háztársa segítségére sietett, ám az elmondások alapján inkább belesodorta, mintsem kimentette a lányt. "[...](Viktória - a szerk.) ügyessége  révén nyert némi időt, így távolabb kerültünk a veszélyes varázslényektől. Rosszabb volt az egész, mint egy mugli horrorfilm. A zajok, hangok, sikoltások mindenesetre olyan hangulatot teremtettek, amit soha nem fogok elfelejteni, a retinámba ivódott az egész. A trollok brutálisan nagyok voltak és egy ilyen kis 14 évest, mint én vagyok *magára mutat, az arca falfehérré változik egy pillanat alatt* olyan könnyedén elintéztek volna, mint őszi szél a zörgő faleveleket. Tehát pillanatok alatt, ha érted, mire gondolok. Borzasztó bűzt érzékeltem, ami a limbikus rendszeremben körbejárt, nem tudtam, mit tehetnék, hogy megszüntessem a kiváltó okot. Én is átéltem azt a félelmet, megaláztatást, ami lejátszódhatott bennük, pusztán azáltal, hogy részesültem a szagmolekulákból." Itt bevallom, igyekeztem nagyon okosan nézni rá, mármint értettem, hogy mit mond, elég nagy baj lett volna, ha nem értem, csak azt nem értem, hogy egy tizennégy éves, akinek szerintem az lenne a szókincse, hogy "Annyira jó pasi", "Rendesen megszívatott" és "Hoool vetted ezt az isteni szoknyát", nem kellene a limbikus szót használnia. Szerintem. De ez most ugyebár nem ide tartozik.

Az események tovább folytak. Megérkezett a színre Weiler Dante is, aki először kinyitotta az ajtót, majd meglátva, hogy mi folyik ott, visszacsukta. Erről Kíváncsi Kriszta számolt be nekem a minap. Dante, akit eléggé kedvel, bár még sosem beszélt vele, a festménylány szerint helyesen cselekedett, hiszen kár lett volna érte, ha megsérül. Ez igaz, bár nem segít a tényen, hogy visszacsukta az ajtót a két lány vs. két troll látványra. Végül azért riasztotta Dwayne Warrent, és megkapta cserébe Helen Lawrence-t, ami Kriszta szerint nem kis megrökönyödést váltott ki belőle. Hát ezt valahogy megértem, úgy értem, két troll, Merlinke szent gatyója! Ahogy a tanárnő befutott, és lendületbe jött, úgy érkezett Mácsai Ráhel is, akit nem igazán zavart a trollok jelenléte, sokkal inkább az, hogy Dantét zaklassa. Sajnos emiatt a jelenet miatt Kriszta megsértődött Dantéra és lelépett, így ismét a jelenlévők beszámolóira kellett támaszkodnom. Először is, megkérdeztem Ráhelt, hogy mit keresett ott. Íme: "Ehm.. csak hallottam a festményektől, meg hogy Dante is ott van, és csak mentem a fejem után. Mindig csak megyek a fejem után." Úgy tűnik az ifjú szőke újabb fiúra készül kivetni hálóját. A fiú pedig fiú... láttátok már Ráhel arcát, amikor rátok néz és picit morcos? Nem? Ha látnátok, megértenétek. Szerintem itt több is lesz még. Valami, amit egy tucat troll sem állíthat meg. Hát igen, ezek a lányok már csak ilyen hatással bírnak lenni a fiúkra. Ha valaki hall valamit erről a párosról, dobja be az Edictum levelesládájába, ígérem, a következő számba lehozzuk a legfrissebb híreket róluk!

Na de vissza a trollokhoz. Helen prof ezerrel támadta őket, aminek meg is lett az eredménye. Mire Dwayne Warren befutott, káoszba torkollott a buli. A trollok kitörtek a gyakorlóteremből, Viktóriát előbb a levegőben rázták, mintha beragadt volna a cukorka a dobozába, majd eldobták, és a lábát szilánkosra törték, Ráhelt leütötték és mindenki kiabált meg sírt. Tudom, a fájdalom, ne legyek érzéketlen. A lényeg viszont, hogy a hangok és az átkok keveréke megijesztette és megvadította a trollokat, akik menekülni szerettek volna, így hát támadtak. Dwayne és jövendőbeli sógora, Dante, akiben mellesleg igencsak megbízik, megvédték a hölgykoszorút attól, hogy esetleg a fejükre is rálépjenek. Dantét kérdeztem a Dwayne-nel való jó kapcsolatáról és a bizalomról, ám ő igen tárgyilagos volt: "A megbízott túlzás. Azon kevesek közt voltam, akik épp nem bőgtek/ordítottak/sokkosan kuporogtak a fal mellett, és grátisznak látta már előtte az arcom. Regényesen harmonikus együttműködésünk ennek köszönhető.", míg a varázsképességeire tett észrevételemnél szinte már szerénynek mondanám: "Nem figyeltem, hogy ki milyen varázslatokat használt és milyen sikerességgel. Lefoglalt a két tomboló troll. A tanárokéval vetekedő varázsképesség talán túlzás, jól mennek az átkok, ennyi; kellett Warren a megoldáshoz." Úgy vélem az egyik hálás pont a jövendőbeli Mácsai - Weiler kapcsolatban az, hogy Mr. Warren legalább egy olyan sógorral gazdagodik majd lányai részéról, akit kedvel is. Én drukkolok egy vérszegény Warren mosolyért. Odáig már eljutottam vele, hogy válaszolt néhány kérdésemre. Lehet, hogy kedvel? Na de nem áltatom magam, nézzük a kérdéseket és a válaszokat. Arról érdeklődtem tőle először, hogy miként történhetett meg a két troll iskolalátogatása: "Nem tudom. Ennek a kivizsgálása nem az én dolgom lesz. De jobb kérdés, hogy mit keresett három diák, egy tanárnő és egy külsős pont ott, ahol két fiatal troll." Úgy vélem ez egy nagyon is jogos kérdés, ahogy az is, hogy miért csak egy valakinek jutott eszébe hívni a defenzort, illetve hogy miért estek neki a trolloknak ők. Úgy vélem, ezzel szintén egyetértett: "Ha bármelyikük egy percre lenyugszik a francba és abbahagyja a varázsolgatást, akkor nem sérül meg senki. Még csak elképzelni sem tudom, mi fogalmazódott meg a jóképességűek fejében, amikor pálcát emeltek egy trollra ahelyett, hogy szóltak volna valakinek. Amihez már csak annak a Dante-srácnak volt elég esze. Szóval, ha úgy vesszük, a lányok neki köszönhetik csak, hogy trollfikán, és nem a beleiken korcsolyázhattak el a gyengélkedőig. Ettől hülyét kapok."

Miközben a szakértő a dolgát végezte, megjelent egy ismeretlen is. Azt hittem, hogy most, hogy az Aurorképzőben is tanít, Mr. Warren kapott egy saját titkárt (tudjátok, aki mindig a nyomában lohol, ajándékokat vesz a feleségének, elintézi az asztalfoglalását, stb.), de mint kiderült, tévedtem, az ismeretlen arc Sárközi Erik, aki így került bele a történetbe: "A húgom most kezdi el a Bagolyköves életét, az ő papírjait voltam elrendezni. Ami először fogadott, az a káosz volt, úgy értem, mindenki össze-vissza szaladgált, meg sírt, de utána Dwayne rendbe szedte a társaságot. Tulajdonképp nem sok mindent csináltam a trollok kiiktatása érdekében. Inkább a törött lábú lánnyal, meg a társaival foglalkoztam, hogy éljenek túl a gyengélkedőig." Ő volt tehát a nap hőse, ha Kriszti itt lett volna még, biztos, hogy Erik miatt gyorsan elfelejti Dantét. A végén a trollokat sikerült ártalmatlanítani - végleg, igen úúúgy végleg -, a sérülteket a gyengélkedőre szállítani, és az eset kivizsgálását megkezdeni. Lora pedig az alábbiakat üzeni Vikinek: "Most megragadnám az alkalmat, hogy ezúton is jobbulást kívánjak, és még egyszer megköszönjem, amit értem tett." 

Szerencsére diák nem hullott el, így a suli idén még nem zár be. Kérlek titeket, hogy erre figyeljetek! Akartok megint felügyelőket? Vagy másik iskolába járni? Nem? Naugye! Ha ismeretlen alakot vagy lényt láttok sasszézni a folyosókon, akkor meg dobjatok egy baglyot Dwayne Warrennek, komolyan, ijesztő, de hatásos! Remélem, idén már ilyen izgalmakkal nem jelentkezem. További szép tanévet Bagolykő népe!

Nincsenek megjegyzések: