2015. augusztus 15., szombat

A penna mögött: Terro(r)mágus és Adamberry

Légtornász íjász lányka - Annelie Freya Merkovszky


Mikor és hogyan kerültél a csapatba? 
Ez jó kérdés, sajnos nem emlékszem pontosan. Amióta DÖK elnök vagyok írom az ezzel kapcsolatos cikkeket, de volt rá példa, hogy mást is összeállítottam. De mondjuk, hogy hivatalosan, nem vendégcikkíróként nagyjából egy hónapja vagyok a csapat tagja. 

Jól kijössz a szerkesztőség többi tagjával? 
Persze. Nem mintha sok időre találkoznánk, de nincs semmi vész. 

Dolgoztál már össze valakivel egy cikk megírása miatt? 
Csak interjúkat csináltam másokkal, a cikkeket inkább egyedül írtam. 


Gondolkoztál azon, hogy újságírással foglalkozz az iskola után? 
Nem, ez a gondolat fel sem merült. Nem nagyon érdekel az írás, ahhoz sokat kell egy helyben ülni.

Hobbi szinten sem írnál? 
Kizárt. Inkább az erdőben élem ki a kreativitásom. *vállat von* Ezt meg meghagyom azoknak, akik élvezik.
    
Csak a DÖK miatt léptél be a szerkesztőségbe, vagy volt más is ami esetleg motivált? 
Az volt az első szempont, hogy ilyen módon népszerűsítsük a programokat. Emellett azért érdekelt a csapat, meg a szerkesztőség felépítése is persze. 


Mit gondolsz, sikerült az Edictum segítségével népszerűsíteni a programokat?
Igen, biztosan, bár általában rengetegen vagyunk a programokon. Egyébként ezek a cikkek emlékekként is szolgálhatnak. A minap láttam valakinél a könyvei között egy kivágott cikket a húsvéti programokról. Gondolom jól alakult neki az a nap. *mosolyog*
    
Ebben biztos lehetsz.
Köszönöm szépen a válaszokat és sok sikert a vizsgákhoz, meg a DÖK-höz!

Köszönöm szépen, és neked is sok sikert!


Főszerkesztő bácsi - Adam Kensington



Mikor és hogyan került a csapatba? 
Miután Bogolyfalvára költöztem, látogatni kezdtem az iskola könyvtárát, ahol persze az Edictum is kezem ügyébe került, ám ténylegesen csak akkor figyeltem fel rá, amikor az akkori főszerkesztő, Ombozi Noel felkeresett engem egy interjú kapcsán. Ekkor ajánlottam fel, hogy szívesen készítenék olykor egy-egy rejtvényt az újságba. Szeretek ilyesmivel foglalkozni. Ő ezt örömmel fogadta és így lettem a csapat tagja. Mindez úgy két tanévvel ezelőtt történhetett.

Hogy lett főszerkesztő?
Már egy ideje jelen voltam az Edictum életében, amikor Noel és társ-főszerkesztője, Dobrai Vanda egyéb elfoglaltságaik miatt lemondtak a tisztségükről. Jelentkeztem az így megüresedett posztra. Az újság berendezkedését volt alkalmam már ekkorra teljes mértékben átlátni, időm ugyebár bőven akad, és úgy gondoltam, érdekes lehetne kipróbálni magam ebben. Noel, Vanda és az iskola vezetősége úgyszintén örömmel vette, hogy vállalnám ezt a szerepet. A társ-főszerkesztőm pedig Egerszegi Nina Viktória lett.


Jól kijön a szerkesztőtársakkal? Szívesen dolgozik össze valakivel, vagy inkább egyedül ír cikket? 
Kellemes légkör uralkodik a szerkesztőségben. Nagyon jó a csapat. Keveset találkozom ugyan velük személyesen, hiszen nekem csak esténként, éjjelente adódik lehetőségem felkeresni a kastélyt. Főleg levélváltások útján tartjuk tehát a kapcsolatot, amit vagy bagolypostán át bonyolítunk, vagy egyszerűen ott hagyják a nekem szánt sorokat, alkotásokat az asztalomon.
Szeretem inkább egy magam elkészíteni a cikkeimet. Persze, ha úgy adódna és a téma megkívánná, hogy valakivel együtt dolgozzak egy anyagon, az sem jelentene semmiféle problémát.

Gondolkozott valamikor azon, hogy újságírással foglalkozzon? Vagy esetleg könyvet írjon? 
Foglalkoztam már ilyesmivel a múltban. Hol csak beküldtem cikkeket, anyagokat egy-egy újsághoz, hol állandó kapcsolatban álltam az adott szerkesztőséggel. Ez azonban soha nem volt nálam hivatásszerű, ahogyan igazából semmi más sem az.
Szoktam verseket írni olykor, de előfordult már, hogy novellát vagy hosszabb lélegzetvételű művet is összehoztam. Ezek egy részét névtelenül publikáltam, a többit pedig vagy megmutattam valakinek, vagy nem. De mindig szerettem őket írókkal, költőkkel, más művészekkel megosztani, csak hogy aztán elbeszélgethessünk róla, és ha ez a társalgás megihlette őket, felhasználhassák munkásságukban valamilyen módon.


Meg sem fordult a fejében, hogy esetleg író legyen? Hogy a műveit ne névtelenül publikálja? 
Megfordulni megfordult a fejemben, ám fajtámat és életstílusomat tekintve előnyösebb, ha nem vagyok túlzottan a figyelem középpontjában. Különben sem szeretem a felhajtást. Ráadásul nem igazán fontos a számomra az, hogy név szerint elismerjenek. Bőven elég, ha tudom, hogy amit alkottam, valakihez célba ért, valakire hatással volt, valakinek jelentett valamit. De ez sem annyira lényeges.
    
Milyen cikket/cikkeket szeret írni? Minden hónapban ír az újság számára?
A Rejtvénysarokba minden hónapban készítek feladványt, igen. Ezen kívül pedig olykor írok egy-egy olyan témáról, ami valami miatt megfog és érdemesnek, időszerűnek tartom közölni.


A Kins & Kens mellett mennyi ideje van az újság szerkesztésére? 
Az a helyzet, hogy a ketyerekereskedés mellett egyébként még elég sok minden mással is foglalkozom. Azonban csak beosztás és hozzáállás kérdése az egész. Arra van időnk, amire szánunk.

Teljesen igaza van.
Köszönöm szépen a válaszokat és sok sikert a továbbiakban!


Nincsenek megjegyzések: