2015. március 15., vasárnap

A Penna mögött: Dorado és Rainy

Dorado - A balhés lányka


Emlékszel arra, hogy mikor és hogyan kerültél az Edictum csapatába?
Ha jól emlékszem augusztus, vagy szeptember környékén kerültem a szerkesztőségbe, de pontosan nem tudom. Igazából szeretem az újságírást, és akkor még volt időm, szóval jelentkeztem. Meg így figyelhetem a megjelenő cikkeket. 

Az idézőjeles munkatársakkal jól kijössz? Könnyen belerázódtál a dolgokba, alkalmazkodtál hozzájuk?
A legtöbb emberrel már volt dolgom előtte, vagy találkoztam már velük.  Így őket már mondhatni ismertem. Könnyen tudok alkalmazkodni, így kivételesen nem volt nehéz a belerázódás. 

Értem. Na és gondolkoztál már azon, hogy esetleg akkor újságírással foglalkozol a jövőben?
Azért ennyire nem szeretem. Inkább az izgalmasabb munkákat szeretem, így ez kimarad.


Mit értesz pontosan izgalmas alatt? A kviddics beleszámít? Mert hát ugye kviddicsezel.
Igen az egyik az a kviddics, főleg, amikor fogóként lépek a pályára. De igazából, ami izgalmas számomra az az aurorság. Szeretek veszélyes helyzetekbe kerülni és ez a szakma pont nekem való.

Azon akkor nem is gondolkodtál, hogy esetleg kviddicsezni fogsz és ez lesz a „munkád”? Mindjárt az aurorság jutott eszedbe?
Már kiskorom óta auror szeretnék lenni, de mióta beléptem a csapatba, ez kicsit megingott. Sokat gondolkoztam rajta, hogy milyen lenne inkább repülni és esetleg ütögetni az embereket, vagy keresni a cikeszt.

És végül kitartottál az aurorság mellett. A családtagjaid támogatnak ebben, vagy még nem is tudják?
Igen, ők mindenben kitartanak mellettem. Szerintem azt nem tudják, hogy gondolkoztam a kviddicsen.


Nocsak. Ha megtudták volna, visszatartanának a sporttól?
Dehogyis! Már régóta játszok velük, csak még nem volt időm elmondani nekik. Nem kicsit lepődnének meg a dolgon.

És a barátaid? Ők tudják, hogy minek készülsz, vagy nekik nem árultad el?
Konkrétan nem mondtam nekik, de szerintem hamar rájöhettek. 

Visszakanyarodva az Edictumhoz. Az tehát kizárva, hogy újságíró legyél. Azt is ki lehetne húzni, hogy esetleg „másodállásként” újságírással, vagy valamilyen írással foglalkozz?
Azt mondjuk nem, de csak hobbiszinten űzném, és inkább sportriporter lennék a kviddics miatt.


Ezek szerint nem kell meglepődnünk, ha egyszer majd téged látunk sportriporterként?
Azért ennyire ne menjünk még előre. Majd talán egyszer, de most inkább még az aurori munkára pályázok. De az évek alatt talán változni fog. 

Értem. Azért majd tájékoztass, ha esetleg még is kedvet kapnál az újságíráshoz!
Talán társulni szeretnél? *elmosolyodik*

Hát. Még nem tudom, de a kérdéseket én teszem fel. *visszamosolyog* Mindenesetre köszönöm, hogy válaszoltál. További szép napot!


(2016. januárjától Dorado Cicalány-ként ír - a szerk.)


Rainy - Állatbolond Levitás

Mikor léptél be az Edictumba? Miért gondoltad, hogy szeretnél részt venni az újság szerkesztésében?
Nem tudok pontos időpontot mondani, de valamikor augusztus végén, szeptember elején csatlakozhattam az újsághoz. 
Igazából nem is én akartam csatlakozni, hanem Noel keresett meg, hogy nem szeretnék-e csatlakozni a szerkesztőséghez. Ki tudja miért pont engem választott, mindenesetre belementem a dologba és azóta nagyon is szeretem csinálni.

Melyik a kedvenc rovatod az újságban, illetve melyiket írod szívesen?
A pletykarovatokat különösen kedvelem, főleg akkor, ha én nem szereplek bennük. De minden rovatot szeretek, nem tudnék most közülük választani. 
Igazából bármilyen rovatot szívesen írnék, de értelem szerűen azok "állnak közelebb hozzám", amelyeket már kipróbáltam és megtapasztaltam, hogy milyen őket írni.


Kivel tudsz a legjobban együtt dolgozni?
Mindenkivel együtt tudok dolgozni, aminek roppantul örülök, mert annyira nem vagyok az a lány, aki a kviddicsen kívül olyan szívesen együtt munkálkodik még több emberrel. Viszont az tényleg jó, hogy az Edictumban kijövök a többiekkel, vagy legalábbis nem mondták még a szemembe, hogy ők nem igazán kedvelnek engem.

Részt szoktál venni a közös dolgokban is? Pl.: Különszámokban, meg a hasonlókban?
Nem volt még alkalmam részt venni a különszámokban, de terveztem, hogy aktivizálom magam ezekben is. Elvégre az a jó, ha több mindenben kipróbálom magam, nem?


És gondolkodtál már azon, hogy újságírással foglalkozz az iskola után?
Igen, fontolgattam már, hogy esetleg ezzel fogok foglalkozni a későbbiekben, de végül mindig lebeszéltem magam erről. De lehet, hogy ez majd változni fog.

És MT képzésben gondolkoztál?
Annyira azért nem fontolgattam komolyan ezt a dolgot, hogy mestertanoncként is ezt tanuljam. Nem tudom elképzelni magam újságíróként.


Hobbi szinten csinálnád?
Nem tudom még, nem szoktam nagyon előre tervezni és nem tudom, hogy mit fogok hobbi szinten csinálni mondjuk tíz év múlva.

Akkor mi az, amit szeretnél csinálni?
Még ezen sem igazán gondolkoztam, egyelőre most éljem túl ezt a maradék két évet, aztán majd ráérek agyalni, hogy milyen képzésre megyek és hogy mit is fogok csinálni. Szívesen foglalkoznék ugye állatokkal, mint a szüleim, de majd meglátjuk. 


Én is köszönöm a válaszokat!^^ További jó munkát.

Nincsenek megjegyzések: