2014. május 15., csütörtök

Az iskola új charmeure?!

Arra az elhatározásra jutottam, hogy készítek egy interjúsorozatot az új tanárokkal. Első körben Vasváry Richárd Nándort vettem górcső alá. Lássuk...



Kedves Richárd, nagyon szépen köszönöm, hogy elfogadta a felkérést az interjúra. Azért kerestem fel Önt ezzel, mert szeretném, ha a diákok jobban megismernék az új tanárokat, és magával kezdeném a sort. Na de vágjunk is bele, először is ilyen általános kérdésekkel, mint például:
Mit érdemes magáról tudni? Ki az a Vasváry Richárd? Milyen személyiség Ő?

Nagyon szívesen, Vanda, enyém a megtiszteltetés. Nos, hol is kezdhetném... Vasváry Richárd, amennyire tudom, egy kivételes varázsló, aki a numerológia területén működik, kutat, tanul, tanít. Na jó, kicsit komolyabban. Pécsett születtem, és mai napig azt tartom egyetlen otthonomnak, habár már volt szerencsém a világ több országát is megismerni. Amióta tudom a fejem, érdekel a számmisztika, így nem meglepő, hogy jelenleg is azzal foglalatoskodom az iskolában. Hogy milyen személyiség vagyok? Végtelenül makacs és érdektelen, maximalista és lusta egyszerre. Tele vagyok hibákkal, ahogy a legtöbb ember, habár erről hajlamos vagyok megfeledkezni mások szerint. Őszintén? Fogalmam sincs, mit mondhatnék magamról, ha bárkit érdekel milyen is vagyok, várom a baglyokat sok szeretettel.

Mint tanár, milyen vagy? Szigorú, kemény, megköveteled, amit leadtál, vagy lágyszívű, kedves, engedékeny? A diákoknak kell tartania tőled és a vizsgáidtól?
Szeretném azt hinni, hogy szigorú vagyok, de tartok tőle, hogy bizonyos esetekben teljesen meg tudok feledkezni a komolyságról. Ha azt látom egy diákon, hogy őszintén érdekli őt, amit tanítok, akkor hajlamos vagyok a kellőnél elnézőbben viselkedni vele. Alapvetően jóhiszemű vagyok, mindenkinek adok egy esélyt, és ameddig azt el nem játssza az illető, addig nyitott vagyok mindenféle magyarázatra, azonban rosszul viselem a tiszteletlenséget. Egy diák tudjon viselkedni az órán, de ezen felül nem sokat várok tőle. A tanítás a célom, nem a buktatás.

Miért pont a Bagolykő Mágustanoda?
Mert mindenképpen szerettem volna az országban maradni, tekintve, hogy fiatalkorom nagy részét külföldön töltöttem. Itthon pedig ez az iskola örvend a legnagyobb hírnévnek, így adott volt, hogy ide jövök.
Mit érdemes tudni a tárgyadról? Ismertetnéd kérlek röviden?
A tárgyam, ahogy a nevéből is lehet sejteni, a számokról szól. A számoknak nem csak mennyiségi, hanem minőségi jelentésük is van, a számmisztika keretein belül pedig ezeket a jelentéseket tanuljuk és értelmezzük. A számok mindenhol ott vannak, így a számmisztika is jelen van az élet minden területén, sőt, segítségével a jövő felé is lehet kacsintgatni - elvégre a számok nem hazudnak.

A női kollégák kíváncsiságát is elégítsük ki. Eltalált már Ámor nyila? Megtaláltad az életedben a nagy Őt, vagy még keresed?
Minden kapcsolatomban úgy éreztem, hogy eltalált az a bizonyos nyíl, és csak utólag jöttem rá, hogy tévedtem. Jelenleg egyedülálló vagyok, a nagy Ő a mostani életemben a kislányom. Azt hiszem, ezt csak egy szülő értheti, de most ő az első, nem én. Szeretnék találni magamnak egy párt, ha azonban a lányom azt mondaná, hogy nem kedveli, akkor... Nos, ő az első, mint ahogy már mondtam.

Nincsenek megjegyzések: