2020. december 15., kedd

Onirikus napok - és ami a háttérben zajlik az ünnepek alatt

Közeledik az időszak, amikor a sötétben színesen kivilágított város hajnalban szürke, majd virradatra végeláthatatlan fehér tájjá válik. Ha karácsonysznob vagy, ha ki nem állhatod az ünnepeket, akkor is van véleményed róla, hiszen minden év decemberében hatással van napjaidra. Legyenek azok könnyebbek vagy nehezek, egy biztos, eszméletlen mennyiségű étel kerül az asztalra december utolsó heteiben. Mi az a bevált ünnepi fogás, ami nálatok minden évben terítékre kerül?


Ivanich R. Benett
Az ünnep alkalmából nagyon ritkán próbálunk ki új dolgokat, hosszú évek óta változatlan a menüsor. A legtöbb magyar családhoz hasonlóan nálunk is a halászlé a hagyományos fogás, majd következik a töltött káposzta, vagy valamilyen pulykamelles finomság. A vacsora fénypontja egyértelműen anyukám verhetetlen sajttortája, amit az egyik távoli nagynénink receptje alapján készítünk el közösen. Aztán, ha még éhes maradtam, a közösen készített mézeskalácsból bármikor tudok nassolni.

Süveges Lili
Halászlé szinte mindig készül nagypapám által, de nem szoktam segíteni neki benne, mert ki nem állhatom. *mosolyog* Mármint a halászlét. A nagypapám szeretem *mondja szeretetteljesen*

Vajda Olívia
Nálunk a tipikus tradicionális magyar ételek kerülnek ilyenkor elő, mint a halászlé, a töltött káposzta, a különböző ízesítésű rétesek. Hatalmas adagokban, amiről azt hiszed, hogy sosem fogynak el, de azért újévre valahogy sikerül a családnak legyűrnie. Aztán jöhet a gazdagságot hozó lencse meg a virsli, és utána a gyomrunkat húsvétig pihentetjük.

Demeter Hunor
Ez könnyű, ugyanis minden évben pontosan ugyanaz a menü: anyu legfinomabb halászleve (paszírozza a halat, mint a szegediek, de kenyér helyett gyufametélttel esszük, mint a bajaiak); ezen kívül rántott, illetve paprikás lisztbe forgatott sült hal, valamint sült csirke a finnyásaknak.

Angyal Odett Abigél
Nálunk, ami nem maradhat el, az a Coronusborda narancsos töltelékkel, persze szigorúan bárányból készítve. Illetve van egy olyan hagyományunk, hogy minden női családtagnak egy pitét kell magával hoznia a közös ünnepi vacsorára. Mivel sokan vagyunk nők, összesen tizenketten, ezért előre egyeztetni kell a pitéket. Utána minden pitét tizenkét szeletre vágunk, és mindenki kap egy szeletet mindenkiéből, ugyanis ez egy játék is, mert a férjeinknek, párjainknak ki kell találnia, hogy melyiket sütöttük mi, plusz pontokért pedig azt, hogy melyiket ki sütötte. Mivel én elég veszélyes vagyok a konyhában, ezért az enyémet az uram csinálja, és mivel ezt mindenki tudja, így én játszom ezen a játékon, ami jó, mert imádok enni.


Ehhez az ünnepi hangulathoz persze hozzátartozik a kellemes és a hasznos összekapcsolása, elvégre mágiával megkönnyíthetjük, ami a muglik számára feszült időtöltés. Legyen szó egy befőttesüveg kinyitásáról, rendrakásról, mi megtehetjük, hogy felgyorsítsuk a piszmogással járó időt, mielőtt kihűlne a bejgli.

Milyen bűbájjal könnyíted meg az ünnepi készülődéseket?

Ardai Tánya
Köszönöm a megkeresést! *mosolyog* Elsősorban a díszítéssel csalunk a legtöbbet. Sokkal könnyebb a helyére lebegtetni mindent, mint egyesével felaggatni, és ha a család minden tagja segít, akkor perceken belül meg is vagyunk. A konyhában is be szoktunk vetni egy-két praktikát, de valamiért azt elsősorban jobban szeretjük két kézzel elvégezni, mintha az étel is finomabb lenne úgy. Benne van a szeretetünk. Persze a mosogatás az más tészta. Azt senki nem szokta vállalni, bármilyen meglepő is.

Nemes Balázs – atya
Karácsony közeledtével igen sok dolgom akad, ezért alkalomadtán magam is szívesen használok bűbájokat. Egyik ilyen bűbáj az Invito, ha például ki kell dekorálnom az éttermet, vagy fel kell díszítenem a karácsonyfát, netán az ajándékokat szeretném becsomagolni, akkor ezzel könnyedén magamhoz repítem a tárgyakat, és nem kell állandóan ide-oda szaladgálnom. Másik a Suvickus, ennek nagy hasznát veszem, ha sokat kell takarítanom.

Rothstein Elektra
Nem használunk bűbájokat a karácsonyi készülődéshez. Mindent a hagyományos módon teszünk. Az ételeket és a süteményeket együtt főzzük, sütjük, míg a később a kertbe kiültetésre kerülő, csenevész kis fenyőnkre is közösen akasztjuk fel a díszeket. Így öltöztetjük ünnepi pompába az otthonunkat, teljesen mágiamentesen.

Anastasia Strakhova
Nálunk régen sok mágia könnyítette meg az előkészületeket. A fára a díszek maguktól ugrottak fel, hogy mi addig a papámmal összebűvölhessük a főleg levesekből, halból és a kerek karácsonyi kalácsból álló menüt. Valamint becsomagoltuk azt a pár ajándékot, amivel megleptük egymást december 24-én este. Mivel félig orosz vagyok, így tartottuk a pravoszláv karácsonyt is, ami három héttel követi ezt az ünnepi időszakot. Ilyenkor már nem adtunk ajándékot, csak egymásnak szenteltünk sok időt és elmentünk misére, amikor meglátogattuk a nagymamámat Szentpéterváron.

dr. Warren Mina
Leginkább a takarító bűbájokat szoktam bevetni, mert jó magyar szokás szerint én is azt tanultam az édesanyámtól, hogy nincs karácsony nagy háztakarítás nélkül. Emellett a díszítés során szoktam a lebegtető és ragasztó bűbájokat bevetni, mert nem nagyon szeretek létrára mászni. Az ünnep alatt pedig a mosogató és elpakoló bűbájaim a kedvencek.

Odry Elizabet
Mivel nagyon szeretek sütni-főzni, ezért sokáig nem használtam bűbájokat. Nagy valószínűség szerint előző életemben cukrász vagy pék lehettem, mert szeretem tapintani a különböző alapanyagokat, és sokakkal ellentétben, imádok tésztát gyúrni. Aztán rájöttem, hogy a különböző bűbájoknak köszönhetően sokkal gyorsabban elkészülhetnek az ételek, illetve a legutáltabb tevékenységet, a mosogatást is kiválthatom velük.
Most már a nagyobb ünnepeknek úgy állok neki, hogy a rendszerező bűbájok segítségével átnézem, hogy milyen alapanyagokat kell még vásárolnom, majd ugyebár a pakoló és lebegtető bűbájoknak hála erőlködés nélkül hazahozom őket. Bár tudom, hogy sokan megnéznék azt, ahogy Bogolyfalva polgármestere megannyi dobozzal és szatyorral megrakodva rohangál a bolt és az otthonunk között, erre sajnos nem lesz alkalom.
A végén pedig a már korábban említett mosogató és takarító bűbájokat vetem be. Oh, és ha az édesanyám váratlanul betoppan, akkor nagyon nagy segítségemre van a terítő bűbáj is, mely csodásan felterít helyettem, olyankor nehezen talál rajtam fogni valót.



Nincsenek megjegyzések: