2020. november 15., vasárnap

Dr. Who válaszol

 Kedves Doctor Who!

Az egyik festmény állandóan sérteget. Mindig, amikor elsétálok előtte, megjegyzéseket tesz a ruhámra, vagy hogy milyen szavakat használok, meg úgy egyáltalán bármire. Viszont amikor megállok és megkérdezem, ezt nekem mondta-e, azt állítja, nem. Pedig múltkor még a nevemet is kimondta. Mit lehet csinálni ilyenkor? Mert az tiszta cink szerintem, hogy próbálok tök másfelé eljutni a tantermeimbe, még ha kétszer annyi idő is úgy. Jó lett volna tisztázni vele, de ha egyszer letagadja, hogy egyáltalán rólam beszél, nem tudok mit csinálni.

Máz-frász


Kedves Máz-frász!

Ahogy az emberek közt, úgy a festmények közt is akadnak különböző természetűek. Van olyan, aki kedves és segítőkész, azonban akadnak morcosabbak, sőt rosszindulatúak is. Egy dolgot tehetsz, figyelmen kívül hagyod a sértéseit! Ha viszont csak és kizárólag veled csinálja ezt, akkor egy picit gondolkodj el, hogy vajon miért is teszi? Lehet, hogy megsértetted valamivel? Netán rendezetlen a ruhád, vagy csúnya szavakat használsz? Ha igen, ebben az esetben ne csodálkozz, ha viszont ártatlan vagy, úgy fogadd meg a fentebbieket, és ne foglalkozz a sértegetéseivel. Emelt fővel haladj el mellette, és légy vele kedves! Talán ez majd kizökkenti a keretéből. Wink




Kedves Doki!

Már most megtudtam, hogy a téli szünetre csak én, meg az az osztálytársam fog a körletben maradni, akit gyűlölök, mert állandóan piszkál; szerinted minden reggel kővé kell változtatnom, vagy van olyan bűbáj, ami kitart az egész szünetben?

F


Kedves F!

Sok fajta bűbáj létezik, ám azt javasolnám, hogy a kővé dermesztés helyett inkább állítsd meg, és kérdezd meg, hogy miért is piszkál? Az is lehet, hogy csak barátkozni szeretne veled, és nem tudja, hogyan is közelítsen feléd. Vagy talán tetszel neki, s így próbálja felhívni a figyelmet magára. Vallom, hogy a kommunikáció sok mindenre megoldás, ezért nem javasolnám az erőszakot. Próbáljátok megbeszélni, ha az sem segít, akkor próbáld meg elkerülni őt, vagy piszkálj vissza. :)


Kedves Doctor Who!

Szörnyű nagy bajban vagyok, ugyanis én már minden ajándékot megvettem karácsonyra, be is csomagoltam őket. Az a kisebbik baj, hogy nem címkéztem fel egyet sem, így fogalmam sincs, hogy melyiket kinek szánom. De amikor a barátaimmal beszélgettem, akkor kiderült, hogy azokat a dolgokat, amiket nekik vettem, nagyon utálják. Pedig én biztos voltam benne, hogy szeretik. Szerinted nagyon rossz barát vagyok? Most mit csináljak az ajándékokkal? A téli szünet előtt már nem küldenek zsebpénzt a szüleim, vajon nagyon megharagudnának, ha nem adnék ajándékot nekik? Vagy inkább adjak olyat, amire azt mondták, hogy utálják?

Fogalmam sincs, hogy mit csináljak!

Kérlek segíts!

Béna Barát


Kedves Béna Barát!

Dehogy vagy rossz! Az, hogy jó barát vagy-e, nem azon múlik, hogy milyen ajándékot sikerült venned, a jó barátság a tetteidben mutatkozik meg. Az pedig már alapból egy szép gesztus, hogy eleve gondoltál a barátaidra Karácsony közeledtével.

Nem címkézted fel a csomagokat? Na, ez már nagyobb baj, mert így Te sem tudod, hogy melyik csomagban mi lapul. De mivel azt mondtad, hogy a barátaid úgy sem örülnének ezeknek az ajándékoknak, van megoldás! A csomagokat add oda rászorulóknak, akik egész biztos, hogy hasznát veszik majd az általad választott dolgoknak. Számos hely található az országban, ahol erre van lehetőséged. A barátaidnak pedig készíts valamit kézzel, ami lehet akár humoros is, vagy szívmelengető. Egy-egy rajzolt kép idézettel, netán egy festett bögre, vagy fűzött karkötő, esetleg egy-egy finom tábla csoki. A lényeg, hogy meglepetés legyen!



Nincsenek megjegyzések: